تداوم خدمات پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا بهبود شرایط جوی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌های واقع در منطقه با جدیت در حال کمک به مناطق سیل‌زده هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امید شهیدی‌نیا درباره نحوه خدمات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سیل اخیر اظهار کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و منطقه ویژه به عنوان یک واحد معین در سطح استان نقش پشتیبانی و تدارکات را به‌عهده دارد و ماشین‌آلات و نیازهای دیگر مرتبط با بحران سیل را در استان تأمین می‌کند. حمایت همه شرکت‌های منطقه در این زمینه به صورت یک مجموعه متمرکز انجام می‌شود.

وی درباره اقدام‌ها در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مقابله با سیل گفت: بخشی از مدیریت بحران پشتیبانی است و در نظر داریم اتفاقی برای استمرار تولید نیفتد. زیرا آب و گاز از منابع بیرونی تامین می‌شود و می‌تواند تحت تاثیر مشکلات سیل قرار گیرد، بنابراین تلاش داریم با پشتیبانی‌های لازم و رصد مداوم، تامین منابع دچار مشکل نشود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: دو نشست با ستاد بحران برگزار و تصمیم‌های لازم گرفته شده است که براساس آن، بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه پشتیبانی خواهد بود و برای مقابله با هر اتفاقی آمادگی کامل داریم.

فرمانده ارشد اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه در مورد برنامه‌های برگزار شده مرتبط با اچ‌اس‌یی در سال ۹۷ گفت: فعالیت‌هایی در این حوزه و تقویت توانمندسازی ستاد بحران انجام شد که معطوف به تشکیل ستاد مدیریت حوادث زیرمجموعه مدیریت بحران در سطح همه شرکت‌ها و انتخاب مدیران صحنه و تشکیل تیم ICS شد. همچنین یک مانور سراسری نیز در انتهای سال برگزار شد. قصد داریم  این تشکل را در سال جاری دنبال و تقویت کنیم و براساس آسیب‌پذیری‌های متصور در رابطه با تهدیدهای منطقه، تمرینات متمرکز انجام شود و واحدهای عملیاتی به عنوان پیشگامان مواجهه با حوادث توانمند شوند.

وی افزود: مانور مقابله با نشت مواد شیمیایی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه شهرستان و سه حادثه دیگر مانند حادثه تروریستی به‌طور همزمان در مانور برگزار شد. همچنین بسیج عمومی و اقدام‌های لازم برای جداسازی مجموعه‌ها در مانور مقابله با نشت مواد شیمیایی تمرین شد و امسال نیز پیگیری خواهد شد و براساس این تمرینات، روی آسیب‌پذیری منطقه مانور سراسری دوباره طراحی خواهیم کرد.

کد خبر 288310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =