توسعه گازرسانی زمینه‌ساز تولید ملی، اشتغال، رونق تولید و رفاه عمومی

توسعه گازرسانی زمینه‌ساز تولید ملی، اشتغال، رونق تولید و رفاه عمومی است و ایجاد بستر مناسب برای تولید، یکی از وظایف اساسی شرکت ملی گاز ایران که خوشبختانه این مهم به مدد متخصصان و کارشناسان داخلی به نحو مطلوبی در جامعه محقق شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: تأمین انرژی مطمئن و پایدار، یکی از نیازهای اصلی برای حمایت از تولید داخل و توسعه گازرسانی به مناطق مختلف به نوعی حمایت از تولید، کارآفرینی، اشتغال و رونق اقتصادی در کشور است.

وی افزود: خوشبختانه شرکت ملی گاز ایران تاکنون برای توسعه گازرسانی به بخش‌های مختلف جامعه از قبیل صنعت، معدن و موارد دیگر، توانسته به مدد متخصصان و کارشناسان داخلی، گام‌های بلندی بردارد و در واقع، با توسعه گازرسانی به شهر و روستا در مبحث خودکفایی و رونق تولید نیز توانسته نقشی بسزا ایفا کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 97 به 3 هزار روستای جدید و 27 شهر گازرسانی شده، گفت: هم اکنون 28793 روستا و 1142 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این موضوع نشان می‌دهد درصد بهره‌مندی روستاها و شهرهای کشور تا پایان سال 97 به ترتیب 79.1 و 97.2 درصد بوده که انتظار می‌رود پس از به  بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های در دست اجرا، به ترتیب به 85 و 98.7 درصد افزایش یابد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کنتورهای هوشمند، اظهار کرد: کنتورهای هوشمند و در اندازه وسیع‌تر استقرار شبکه جامع هوشمند گاز و انرژی در کشور می‌تواند در راستای بهینه‌سازی انرژی و کاهش شدت مصرف انرژی نقشی بسزا داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، با آغاز طراحی و ساخت کنتورهای هوشمند، دغدغه جدی و اصلی مدیریت گازرسانی، بومی‌سازی، انتقال فناوری و بهره‌گیری از توانمندی‌های و ظرفیت‌های بالای مهندسی کشور بوده است که در این راستا با شرکت‌های پیمانکار و سازنده تجهیزات کنتورهای هوشمند، همکاری‌های تنگاتنگی صورت گرفته تا ان‌شاءالله شاهد آن باشیم که ضمن تأمین نیازهای داخلی در این حوزه بتوانیم محصولات این فناوری نوین را به خارج از کشور نیز صادر کنیم.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، هم‌اکنون سازندگان داخلی با جهت‌گیری منطقی شرکت ملی گاز ایران توانسته‌اند کنتورهای هوشمند را در داخل کشور تولید و به بازار ارائه کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مدیریت گازرسانی به‌منظور دستیابی به بالاترین سطح عملکرد ایمن، پاک، بهره‌وری پایدار جریان گاز و با هدف ایجاد توازن بین سطح عملکرد، هزینه و ریسک تجهیزات و تأسیسات گازرسانی و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و روزآمدترین روش‌های جهانی، اقدام به پیاده‌سازی و استقرار گام‌های متناظر و متناسب نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سطح شرکت‌های گاز استانی می‌کند.

کد خبر 288738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =