افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه گازرسانی در آذربایجان غربی

هم‌زمان با سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان غربی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه گازرسانی در این استان کلید خورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه گازرسانی در استان آذربایجان غربی با هزینه‌ای بیش از ۶۲ میلیارد تومان هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۴ روستا، ۶۹ واحد صنعتی، ۱۴ ایستگاه تقلیل فشار (TBS) و دو شهرک صنعتی است که دستور افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آن، روز سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) به‌صورت ویدئوکنفرانس از سوی رئیس‌جمهوری صادر شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح سبب شد از ۳۴ پروژه گازرسانی روستایی، ۱۱ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شوند، افزود: با گازدار شدن این ۱۱ روستا، ۸۳۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان آذربایجان غربی به ۶۶ درصد رسید.

تربتی، ضریب نفوذ گازرسانی شهری در استان آذربایجان غربی را ۹۹.۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به توسعه گازرسانی در بخش‌های خانگی و صنعتی استان آذربایجان غربی در سال‌های اخیر، نه تنها شاخص برخورداری از رفاه در بین خانوار استان ارتقا یافته، بلکه زمینه توسعه صنعتی پایدار و ایجاد اشتغال و رونق تولید نیز فراهم شده است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، هم‌اکنون یک هزار و ۵۰ واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی، انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی تامین می‌کنند که این موضوع نقش موثری در کاهش آلایندگی هوا داشته و بیش از همه در ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده مؤثر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره افتتاح طرح گازرسانی به دو شهرک صنعتی همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان غربی، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تعداد شهرک‌های صنعتی متصل به شبکه گاز طبیعی به ۲۲ شهرک می‌رسد.

کد خبر 289271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =