اشتیاق کارفرمایان برای استفاده از تولید ملی در گرو افزایش کیفیت کالاها

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران گفت: هر اندازه که تولیدکنندگان ایرانی سطح کیفی محصولات تولیدی را افزایش دهند به همان میزان، کارفرمایان و بخش دولتی نسبت به استفاده از محصولات ایرانی اشتیاق بیشتری نشان می‌دهد.

مسعود زردویان در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره مزیت برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار شانا گفت: بزرگ‌ترین مزیت برگزاری هر ساله نمایشگاه، گردآمدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در یک محدوده خاص است که مذاکره و همکاری میان آن‌ها را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بهره‌مندی از تولیدات ایرانی در اولویت صنعت گاز قرار دارد، یادآور شد: اعمال تحریم علیه ایران افزون بر آنکه می‌تواند جنبه منفی داشته باشد و چالش‌هایی مانند کمبود قطعات خارجی یا دشواری تامین قطعات خارجی را به همراه داشته باشد اما سبب می‌شود تا صاحبان کار به سوی تولیدات ایرانی روی آورند، همان‌طور که اکنون نیز بخش دولتی بیشتر به‌سوی استفاده از خدمات پیمانکاران ایرانی مایل شده‌اند و شرکت‌های ایرانی هم انگیزه بیشتری برای رونق تولید کالای باکیفیت ملی پیدا می‌کنند.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها از سوی پیمانکاران و سازندگان داخلی، اظهار کرد: وقتی شرایط تحریم پیش می‌آید تعداد سازندگان و پیمانکاران نیز محدود می‌شود که گاهی کاهش کیفیت محصولات تولیدی را به همراه دارد، به همین دلیل از تولیدکنندگان می‌خواهیم تا انحصار را به‌عنوان فرصتی برای افزایش کیفیت تولید ببینند. شاید ما به ناچار از برخی محصولات ایرانی استفاده کنیم، اما اگر کیفیت این محصولات کاهش یابد اعتماد میان کارفرما و پیمانکار نیز از بین می‌رود و در پی آن شرکت ملی گاز ایران نیز شرایط سخت‌تری برای همکاری با پیمانکاران در نظر خواهد گرفت.

زردویان با  اعلام اینکه بخشی از تولیدکنندگان همواره قائل به استانداردها هستند، بیان کرد: صحبت‌های من به معنای نبود کیفیت در محصولات تولیدی سازندگان ایرانی نیست، بلکه از آنان می‌خواهم تا دقت بیشتری در ساخت محصولات داشته باشند، زیرا افزایش سطح کیفی محصولات سبب می‌شود بخش دولتی و کارفرمایان با اشتیاق بیشتری از محصولات ایرانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت گاز پس از صنعت هسته‌ای، دومین صنعت پرخطر در جهان است، تصریح کرد: ما شبکه گاز را در همه شهرها، روستاها و خانه‌ها گسترش داده‌ایم، بنابراین همه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی از شرکت ملی گاز ایران انتظار دارند تا کالای با کیفیت را در بهترین حالت به دست آنان برساند، همین موضوع سبب پافشاری شرکت ملی گاز ایران بر رعایت استانداردهاست. رعایت استاندارد به معنای رعایت حداقل‌ها است، بنابراین اگر سازندگان حداقل الزام‌های جهانی و الزام‌های شرکت ملی گاز ایران را رعایت نکنند ادامه همکاری با آنان بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران، با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها محدود به شرایط تحریم نیست، ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی هر سال برای ورود به فهرست شرکت‌های طرف قرارداد شرکت ملی گاز پایش می‌شوند و ما با اطمینان خاطر با آنها کار می‌کنیم، اما نگرانی ما درباره کاهش کیفیت محصولات تولیدی در طول سال است، به همین سبب از تولیدکنندگان ایرانی می‌خواهیم تا همواره کیفیت را در ساخت محصولات مدنظر قرار دهند.

کد خبر 288765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =