2 گام مانده تا تکمیل گازرسانی نیروگاهی

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که با گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و کنارک، همه نیروگاه‌های کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

سعید مومنی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره تکمیل گازرسانی نیروگاهی به خبرنگار شانا، گفت: 84 نیروگاه بزرگ در سراسر کشور فعال هستند که مشعل همه آنها از سوی وزارت نیرو به حالت گازسوز تبدیل شده است تا دیگر از سوخت مایع استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به نیروگاه‌ها در کنار گازرسانی شهری و روستایی همواره در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار داشته است، اظهار کرد: تا پارسال از 84 نیروگاه تنها چهار نیروگاه بدون گاز باقی مانده بود، اما این رقم اکنون به 2 نیروگاه کنارک و چابهار تقلیل یافته است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران توضیح داد: گازرسانی به نیروگاه چابهار از سوی پیمانکار در ابتدا از طریق سی‌ان‌جی انجام خواهد شد تا خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار تکمیل شود، با گازرسانی به دو نیروگاه چابهار و کنارک طرح گازرسانی به نیروگاه‌های کشور پایان می‌یابد و گازرسانی به نیروگاه‌های جدیدی که از این پس تاسیس شوند نیز طبق روال انجام خواهد شد. 

کد خبر 288797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =