افزایش بهره‌وری پالایشگاه گاز ایلام در پی بهره‌برداری از سد آبی گلال

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام از تاثیر مثبت بهره‌برداری از آب سد شهدای ایلام (گلال) بر افزایش تاب‌آوری و بهره‌وری این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، شهریار داری‌پور در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام بر لزوم همکاری سازنده بین دو شرکت تاکید کرد و گفت: همکاری سازنده در چارچوب مقررات و قوانین بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و پالایشگاه گاز ایلام برای رفع موانع و محرومیت منطقه و ارتقای سازنده در زمینه تولید الزامی است.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز این شرکت و پتروشیمی ایلام از سد شهدای ایلام، اظهار کرد: بهره‌برداری از سد گلال و انتقال آب آن به پالایشگاه نه تنها سبب افزایش تاب‌آوری پالایشگاه در زمینه تولید می‌شود، بلکه گامی اساسی برای کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی برداشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار موانع اجرایی پروژه انتقال آب سد گلال به پالایشگاه ایلام مانند تامین برق و مسیر انتقال آب ارائه و مقرر شد راهکارهای مناسب با همکاری کارشناسی دو شرکت برای رفع موانع در نظر گرفته شود.

به گفته علی پوراحمد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، آبگیری سد شهدای ایلام (گلال) در تابستان امسال با حضور رئیس‌جمهوری آغاز خواهد شد و به منظور تامین آب مورد نیاز  پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام تا پایان سال آینده، آب سد شهدای ایلام با احداث خط لوله به این شرکت‌ها انتقال داده می‌شود.

کد خبر 289066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =