آغاز توزیع بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت ۳ شهر خوزستان

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای از آغاز توزیع بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های عرضه سوخت سه شهر مهم آبادان، خرمشهر و شادگان خبرداد.

به گزارش شانا، در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده است: «به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند، همسو با اهداف، برنامه‌ها و رسالت‌های زیست‌محیطی صنعت نفت و تدوام برنامه گسترش شهرهای زیر پوشش توزیع سوخت یورو در کشور از سال ۹۷، عملیات توزیع بنزین با کیفیت یورو ۴ در جایگاه‌های عرضه سوخت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

شایان ذکر است با توجه به تولید پایدار بنزین با کیفیت یورو ۴ در پالایشگاه آبادان، توزیع این فرآورده پاک که در این سه شهر آغاز شده و مازاد آن نیز به انبار نفت اهواز ارسال می‌شود، به‌تدریج در همه جایگاه‌های عرضه سوخت سطح استان خوزستان توزیع خواهد شد».

به گزارش شانا، روند توزیع سوخت باکیفیت و استاندارد یورو ۴ و ۵ در کلانشهرها و شهرهای مهم کشور در دولت تدبیر و امید آغاز شد و پارسال با پشتیبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تامین و توزیع شتاب گرفت که این امر نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و نیز افزایش تا سه برابری تعداد روزهای پاک ثبت‌شده در کلانشهرها ایفا کرد.

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این به مناسبت روز هوای پاک در روز ۲۹ دی‌ماه از توزیع سراسری بنزین یورو ۴ در کلانشهرهای کشور و توزیع سراسری نفت‌گاز یورو ۴ در بیش از ۴۱۲ جایگاه عرضه سوخت کلانشهرها و شهرها خبر داده بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده بود که با توجه به تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد توزیع بنزین و گازوئیل باکیفیت در همه کلانشهرها و بسیاری از شهرهای کشور باشیم.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همسو با برنامه‌های زیست محیطی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف هدایت فرآورده‌های نفتی تولید شده در پالایشگاه‌های کشور به سمت فرآورده‌های سبک و باکیفیت، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توزیع فرآورده‌های یورو ۴ در تمامی ۳ هزار و ۶۰۰ جایگاه عرضه بنزین و ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه نفت‌گاز کشور انجام داده است.

کد خبر 289234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =