عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی منطقه پارسیان تسریع می‌شود

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان را با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امروز (دوشنبه ۲۰ خردادماه) با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه میان بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان امضا شد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه تعیین صلاحیت واحدهای پتروشیمی را که بخواهند در منطقه یادشده مستقر شوند، به‌عهده دارد.

این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی پنج طرح پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

قرار است در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان امکان تولید ۴میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی و ۱.۲ میلیون تن آلومینیوم فراهم شود. افزون بر این تأمین ۶ هزار مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن  از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این منطقه است.

ساماندهی طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان با امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو  خردادماه ۹۶ کلید خورده بود.

به گزارش شانا، امضای تفاهم‌نامه طرح بزرگ احداث آبگیر و آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز در این مراسم میان ظهیرامامی، مدیرعامل فرا آب رسان سرزمین و حسن شاهرخی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان انجام شد.

کد خبر 289495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =