تحریم‌های صنعت پتروشیمی یک نمایش سیاسی است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تحریم‌های اعمال شده ازسوی آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران را نمایشی سیاسی دانست که اثری بر تولید و صادرات محصولات این صنعت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، ۲۰ خردادماه) در حاشیه امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در جمع خبرنگاران گفت: با امضای این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو، در آینده شاهد توسعه صنایع پتروشیمی و فلزی در این منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح جامع توسعه منطقه افزود: ۱۴ طرح پتروشیمی در این منطقه احداث خواهد شد که ۱۵ میلیون تن محصول پتروشیمی برای ما تولید خواهد کرد و حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود که در فازهای مختلف انجام خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره تحریم‌های صنعت پتروشیمی ادامه داد: بحث تحریم موضوع جدیدی برای صنعت پتروشیمی نیست و از سال ۹۲ ما درگیر این مسائل هستیم و اتفاقا در همین شرایط توانستیم تولید و فروش متناسبی داشته باشیم.

محمدی تاکید کرد: تحریم‌های اعمال شده برای صنعت پتروشیمی اثری بر بخش تولید و صادرات ما نخواهد داشت و ما بدون توجه به تحریم به دنبال توسعه و تولید در این صنعت هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ای را که برای تأمین ارز داشتیم تأمین کردیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در فاز ساخت هاب پارسیان حداقل تا ۱۵ هزار نفر درگیر اجرای این پروژه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه سه طرح پتروشیمی متانول کاوه، بوشهر و الفین ایلام امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع ۵ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور اضافه خواهند کرد، گفت: ۱۵ طرح دیگر نیز در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی با وجود تحریم‌ها مشکلی وجود ندارد و ما هم تولید و هم تأمین لازم را داریم، افزود: بحث تحریم‌ها از سوی آمریکا بیشتر یک نمایش سیاسی است تا موضوعی که بتواند تأثیری داشته باشد.

دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امروز (دوشنبه، ۲۰ خردادماه) با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه میان بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) امضا شد.

کد خبر 289502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =