۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 290124
کار بدون حادثه در ۲۶ دکل شرکت ملی حفاری

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران از اجرای آموزش‌های مدیریتی با هدف کاهش ضریب تکرار حوادث انسانی حین کار خبر داد و گفت: از تعداد دکل‌های شرکت حفاری، ۲۶ دکل سال گذشته را بدون حادثه سپری کرده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی اعلام کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) به‌منظور کاهش حوادث نیروی انسانی پارسال ۱۵ عنوان دوره آموزشی مستمر برای کارکنان واحدهای عملیاتی معادل ۱۶۱ هزار و  ۲۸۰ نفر - ساعت برگزار کرد با توجه به تعداد کارکنان، سرانه آموزشی در کل شرکت ۴۱.۸ ساعت است.

وی مهم‌ترین شاخص‌های محاسبه کاهش حوادث انسانی را ضریب تکرار، ضریب شدت و شاخص حوادث دانست و افزود: از تعداد دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران در حوزه مدیریت عملیات یک و دو و سه، ۲۶ دکل پارسال را بدون حادثه سپری کرده‌اند.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به وجود ریسک بالا و مخاطره‌های شغلی در بخش عملیات اظهار کرد: با توجه به آموزش‌های حین خدمت و انجام تمرین‌های شرایط اضطراری در سطح دستگاه‌ها و کارگاه‌های عملیاتی شاهد کاهش خیره‌کننده حوادث تجهیزاتی، آتش‌سوزی و کاهش تصادف‌های موتوری بوده‌ایم.

قربانی بازرسی دوره‌ای از تجهیزات ایمنی در دستگاه‌های حفاری ازسوی کارشناسان این مدیریت را از دیگر عوامل موثر در کاهش حوادث در دکل‌های حفاری عنوان کرد و گفت: نظارت کامل بر تجهیز کارگاه‌ها و دستگاه‌های حفاری به وسایل ایمنی و آتش‌نشانی (تابلوهای محل تجمع، تابلوهای هشداردهنده، کپسول‌های اطفای حریق، کمربند ایمنی کار در ارتفاع، دوش اضطراری، چشم‌شوی و ...) سبب کاهش حوادث انسانی بوده است.

وی تعداد مانورهای پارسال را از نظر تعداد دو برابر سال پیش از آن برشمرد و اظهار کرد: این مانورها متنوع و شامل ۷۵۶ مورد تمرین شرایط اضطراری مهار کنترل فوران چاه ( BOP Drill)، مقابله با گاز هیدروژن سولفوره (H2S Drill)، ترک دستگاه دریایی (Abandon Ship) و نجات فرد مصدوم  (Medevac Drill ) با طرح‌ها و شرایط مختلف در سطح دستگاه‌ها و کارگاه‌های عملیاتی بوده است.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران فرهنگ‌سازی کار بدون حادثه برای حذف حوادث مشابه را از برنامه‌های شاخص این مدیریت دانست و افزود: برای آگاهی مدیران عملیات، رؤسای مناطق و دستگاه‌های حفاری، نشست‌های هفتگی درباره حذف حوادث تکراری برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به همکاری رؤسای مناطق عملیاتی و دستگاه‌های حفاری در انجام به‌موقع برنامه‌های ایمنی گفت: برگزاری مستمر نشست ایمنی روزانه ویژه کار خاص (Safety Meeting Toolbox Talk)، تهیه هشدارهای ایمنی (Safety Alerts) برای آگاهی و ارتقای فرهنگ اچ‌اس‌یی کارکنان، اجرا کردن مجوزهای کاری (PTW) و ارزیابی، پایش و کنترل ریسک‌های عملیاتی با استفاده از روش‌های استاندارد نظیر JRA ،FMEA  و HAZOP از مهم‌ترین برنامه‌ها به‌منظور بهبود شاخص‌هاست.

کد خبر 290124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =