آمریکا نتوانست فروش نفت ایران را به صفر برساند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها توفیقی علیه ایران به‌دست نیاورده‌اند، گفت: آنها می‌خواستند فروش نفت را به صفر برسانند که موفق نشدند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی لاریجانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۵ مردادماه) در آیینی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران پارلمانی، گفت: امیدوارم خاطرات خوبی در کار با مجلس برای شما باقی بماند. درخواست‌های شما نیز برای ارتقای قانونی جایگاه خبرنگاران منطقی است، از این رو تلاش‌هایی در مجلس برای ارائه طرحی در حوزه حمایت از رسانه تدوین شده است.

وی در ادامه به موضوع خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و افزود: ماجراجویی‌های آمریکا هر روز یک مسئله جدید برای ما رقم زده که البته بر مسائل اقتصادی نیز تاثیرگذار بوده است، از این رو باید تحلیل روشنی از اقدام‌های آنها داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف دشمنان ایران جلوگیری از توسعه اقتصادی کشور است، تصریح کرد: آنها می‌خواهند با فشارهای اقتصادی، درون ایران را با مشکل روبه‌رو کنند، فشار را به مردم زیاد کرده‌اند تا به نارضایتی اقتصادی منجر شود.

لاریجانی عنوان کرد: در مرحله بعد اگر موفق نشدند که تاکنون هم موفق نشده‌اند، می‌خواهند سدی در برابر توسعه اقتصادی کشور ایجاد کنند تا ایران نتواند به‌عنوان کشوری پرجمعیت و موثر در منطقه قدرت اقتصادی داشته باشد. به نظر می‌رسد مسئله اصلی و کانون و هدف‌گیری آنها بر این موضوع است.

وی افزود: آمریکایی‌ها توفیقی علیه ایران به‌دست نیاورده‌اند. آنها می‌خواستند فروش نفت را به صفر برسانند که موفق نشدند، البته فروش کاهش پیدا کرد و فشار اقتصادی ایجاد کردند، اما به اهداف اصلی خود در این مسئله دست نیافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خبرنگاران گفت: به جای فرستادن پالس و گزارش منفی، راهنمایی انجام دهید. باید راهنمایی‌هایی در جهت کارآفرینی و موضوع‌های دیگر در حوزه کشاورزی، صنعت و اقتصاد داشت و شرایط را روشن‌گری کرد. تصور نشود که اگر مطلب غوغایی مطرح کنید، جلب توجه می‌کنید و اگر مطلب کارشناسی و نرم را مطرح کنید، توجهات جلب نمی‌شود، کما اینکه افراد جویای کار دنبال راهنمایی‌ها هستند که می‌تواند مفید باشد.، اما در رسانه‌ها کم دیده می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: دشمن دنبال مایوس کردن، تخریب و برهم زدن است. باید در شرایط فعلی توجه داشت که همبستگی را افزایش داد و از برخی اقدام‌ها پرهیز کرد. توانمندسازی اقتصادی کشور در شرایط فعلی با استفاده از امکانات موجود اعم از نیروی انسانی و سایر امکانات عزم ملی می‌خواهد که می‌توانیم این عزم را ایجاد کنیم.

کد خبر 291793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =