طراحی و بومی‌سازی ریبویلر پشتیبان برج متان‌زدا در پالایشگاه گاز ایلام

طراحی و بومی‌سازی ریبویلر پشتیبان برج متان‌زدا، اجرای سند جامع مدیریت پسماند، انجام ۵ هزار نفرساعت فعالیت بازرسی فنی و برنامه‌ریزی برای حضور در سومین جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران از مهم‌ترین اقدام‌های پالایشگاه گاز ایلام در هفته‌های اخیر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، کارکنان پالایشگاه گاز ایلام موفق به طراحی و ساخت ریبویلر پشتیبان برج متان‌زدا شدند.

یوسف عزتی، رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه گاز ایلام با اعلام این خبر گفت: در طراحی و ساخت اولیه ریبویلر برج متان‌زدا، از مبدل سه جریانه با تکنولوژی BAHX استفاده شده که تکنولوژی ساخت آن در اختیار چند سازنده محدود در دنیاست.

وی افزود: با وجود به‌روز بودن این تکنولوژی، در صورت آسیب‌دیدگی به دلیل نوع و نحوه ساخت، امکان تعمیر تجهیز یادشده در داخل و خارج کشور میسر نبود و  تنها راهکار رفع مشکل نیز تعویض آن بود، به همین علت با آسیب‌دیدگی این تجهیز در چند سال قبل، مجبور به خرید دوباره شدیم.

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه گاز ایلام با بیان اینکه نبود امکان تعمیر ریبولر پشتیبان برج متان‌زدا می‌توانست تولید پایدار پالایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: این نقص باید به نحو مطلوبی برطرف می‌شد، از آنجا که نتایج بررسی‌های فنی نشان‌دهنده امکان آسیب‌دیدگی در یک بخش از تجهیز بود، تهیه مبدل پشتیبان برای آن در دستور کار قرار گرفت.

عزتی ادامه داد: سرانجام با استفاده از توان ساخت داخل یک مبدل پشتیبان از نوع پوسته و لوله با بهره‌گیری از تکنولوژی Tube Insert طراحی و ساخته شد و در تعمیرات اساسی امسال نصب و راه‌اندازی کردیم. بر این اساس گامی دیگر در راستای تولید پایدار و رونق تولید با استفاده از توان ساخت داخل برداشته شده است.

انجام ۵ هزار نفرساعت فعالیت بازرسی فنی در پالایشگاه گاز ایلام

بهزاد پرچم‌پور، رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: بازرسی فنی ضامن افزایش ضریب اطمینان عملکرد تجهیزات در راستای تولید پایدار است و دستیابی به این مهم بدون داشتن یک برنامه مدون و جامع بازرسی فنی، میسر نمی‌شود.

وی افزود: بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام با داشتن برنامه مدون و جامع و اجرای بخش مهم آن در بازه تعمیرات اساسی امسال، موفق به انجام ۵ هزار نفرساعت فعالیت بازرسی فنی در چهار بخش اصلی شامل بازرسی مکانیک، جوشکاری، خوردگی، برق و ابزار دقیق شده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام از صدور دستورعمل جوشکاری بیش از ۴۸۸ اینچ جوش برای جوش‌های معیوب، انجام ۳ هزار اینچ جوش آزمون رادیوگرافی و انجام ۶۳۴ اینچ جوش تست مایعات نافذ در تعمیرات اساسی امسال خبر داد و گفت: صدور دستورعمل رنگ‌آمیزی و نظارت بر اجرای بیش از ۱۰ تجهیز، ضخامت‌سنجی برای بیش از ۵۰ مورد تجهیز ثابت و پایپینگ و صدور دستورعمل تعمیراتی در موارد کاهش ضخامت از اقدام‌های شاخص بازرسی فنی در برنامه تعمیرات امسال بوده است.

سند جامع مدیریت پسماند در پالایشگاه گاز ایلام نهادینه شده است

شهریار داری‌پور، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از اجرا و نهادینه‌بودن سند جامع مدیریت پسماند در این شرکت خبر داد و گفت: از سال ۹۳ که پروژه مدیریت پسماند در این شرکت تعریف و انجام شده، همه پسماندهای شرکت در واحدهای فرآیندی و غیر فرآیندی شامل نوع و میزان آنها مشخص و بر اساس کدبندی استاندارد برای هر یک نحوه و دوره جمع‌آوری، همچنین نحوه انتقال و امحای آنها مشخص شده است.

وی افزود: در این پروژه، سند جامع مدیریت پسماند پالایشگاه تعریف شد و در همین راستا اغلب طرح‌های پیشنهادی پروژه از جمله تفکیک زباله از مبدا، ایستگاه تفکیک و جمع‌آوری پسماند فرآیندی، جایگاه نگهداری موقت پسماند صنعتی و ویژه و سکوی تفکیک پسماندها به بهره‌برداری رسیدند. این اقدام‌ها گامی مهم برای صیانت از محیط زیست محسوب می‌شوند.

برنامه‌ریزی پالایشگاه گاز ایلام برای حضور در سومین جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران

حامد علیشیری، مدیر تعالی شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز فرآیند تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی برای حضور در سومین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری سومین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۸، برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های لازم برای حضور اثربخش شرکت پالایش گاز ایلام در این دوره از جایزه سرآمدی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی با حضور اعضای کمیته‌های تعالی پالایشگاه گاز ایلام آغاز شده و مطابق برنامه تا آخر مهرماه به صورت کامل انجام خواهد شد، تصریح کرد: این شرکت در دومین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر در سال ۹۷ موفق به دریافت لوح سپاس پنج‌ستاره شده است و با توجه به انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود در واحدهای مختلف این پالایشگاه در سال ۹۸ نیز زمینه مناسب برای حضور موثر در جایزه سرآمدی و اخذ تندیس فراهم شده است.

کد خبر 294109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =