سامانه مشعل بدون دود واحد بهره‎برداری ۲ اهواز راه‌اندازی شد

سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز با هدف کاهش آلاینده‌های محیط زیست راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در آیین راه‌اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز، به ویژگی‌های این سامانه اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، ضمن کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در مجاورت کلانشهر اهواز، از سوزاندن روزانه ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت نیز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت و راه‌اندازی این سامانه ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با توجه به کاهش گازسوزی، همه هزینه‌های صرف شده برای این سامانه در مدت سه ماه جبران می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: مراحل طراحی، تامین کالا، ساخت و راه‌اندازی این سامانه برای نخستین‌ بار از سوی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون انجام شده است و همکاران ما به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند چنین سامانه‌ای را برای دیگر تاسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب نیز طراحی و راه‌اندازی کنند.

مفیدی با بیان اینکه کالای مورد نیاز این سامانه از استان خوزستان تامین شده است، تاکید کرد: این شرکت آمادگی دارد تجربه خود را در زمینه طراحی، ساخت و نصب سامانه‌های مشعل بدون دود، با دیگر شرکت‌های نفتی به اشتراک گذارد.

وی یادآور شد: مشعل‌های نفتی نقش سوپاپ اطمینان تاسیسات نفتی را دارند و نمی‌توان آنها را حذف کرد، زیرا در مقاطعی از عملیات مانند قطع برق، استفاده از آنها برای حفظ ایمنی ضروری است، اما می‌توان با راه‌اندازی سامانه‌های بدون دود، آلایندگی آنها را به حداقل رساند.

 واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون قرار دارد.

کد خبر 294681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =