اقدام‌های زیست‎محیطی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ارزشمند است

استاندار خوزستان اقدام‌های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را ارزشمند دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا شریعتی در آیین راه‌اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، اقدام‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت از جمله بدون دود کردن مشعل‌ها را با جدیت و درستی انجام می‌دهد.

وی گفت: کارهای هم‌زمان در زمینه جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل، هم به اهمیت خوزستان می‌افزاید، هم محیط زیست خوزستان را بهبود می‌بخشد و تلاش برای توسعه استان را رقم می‌زند.

امکان ایجاد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

استاندار خوزستان به جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل با همکاری شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: سال گذشته قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های پتروشیمی مارون و هلدینگ خلیج فارس امضا شد که امیدواریم با اجرای آن به‌طور کامل گازهای همراه جمع‌آوری و به ثروت تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای پتروشیمی با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، گفت: با جمع‌آوری گازهای مشعل و تبدیل آنها به خوراک واحدهای پتروشیمی هم برای توسعه زیست محیطی صنعت نفت اقدام خواهد شد و هم عوامل آلاینده‌ زیستی به ثروت تبدیل می‌شود.

شریعتی افزود: با جمع‌آوری این گازها امکان ایجاد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر هم فراهم خواهد شد.

اقدامات ارزشمند نفت در سیل امسال

استاندار خوزستان به اقدام‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سیل ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: با وجود سیل و آبگرفتگی تاسیسات و چاه‌ها، خوشبختانه آلایندگی ناشی از نفت مشاهده نشد و این نشان می‌دهد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه ایمنی و پایداری تاسیسات اقدام‌های اساسی کرده که کارهای ارزشمندی است.

وی بر تفاهم و تعامل مسئولان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و استان برای توسعه نفت و اهواز تاکید و اظهار کرد: اهواز با جمعیتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بزرگ‌ترین شهر جنوب غرب کشور است و همچنین بزرگ‌ترین مخزن نفتی در این شهر واقع شده، از این رو توسعه زیرساخت‌های شهر اهواز و همچنین توسعه تاسیسات نفتی باید همزمان مدنظر قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه مسئولان نفت در این زمینه کمک‌کننده و پیشرو بوده‌اند، گفت: باید زندگی مسالمت‌آمیزی بین مردم و صنعت نفت برقرار باشد که این موضوع با تفاهم و همکاری مسئولان طرفین امکان‌پذیر است.

کد خبر 294693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =