هرگونه افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت بنزین تخلف است

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حمل‌ونقل کالاها عموما از طریق خودروهای گازوئیل‌سوز انجام می‌شود، تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع و تخلف است.

به گزارش شانا، رضا رحمانی در تشریح شرایط بازار بعد از تصویب قیمت جدید بنزین گفت: تمهیدات لازم انجام شده است و ذخایر کالا در بهترین حالت قرار دارد؛ حتی در برخی کالاهای صنعتی برای دو سال هم ذخیره‌سازی شده است. کالاهای اساسی را نیز تا ۶ ماه ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

وزیر صمت افزود: تولید کالاهای صنعتی در ۶ ماه اول امسال بیش از سال قبل است و در صنایع غذایی نیز ۱۵ درصد افزایش تولید داریم. در حوزه معدن و فولاد نیز ۶.۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف تمیهدات لازم انجام شده است، تاکید کرد: اصناف نیز در حوزه تنظیم بازار مشکلی ندارند.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند روی قیمت تمام شده کالاها تاثیر محسوسی بگذارد زیرا حمل‌ونقل کالاها با گازوئیل انجام می‌شود، افزود: بازرسان اصناف، بسیج و دستگاه‌ها با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهند کرد.

رحمانی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی و ستاد تنظیم بازار حق افزایش قیمت ندارند و مجوزها باطل خواهد شد، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها تخلف است و بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی بازرسی‌ها را تشدید می‌کنند.

کد خبر 295405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =