مصرف بالای بنزین ایران را به واردکننده این فرآورده تبدیل می‌کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مدیریت مصرف و پرداخت یارانه به حدود ۶۰ میلیون نفر عایدی دولت از طرح اصلاح قیمت بنزین بوده است، گفت: با توجه به اینکه بنزین ارزان بود و مصرف آن به سرعت بالا می‌رفت، بر این اساس دوباره می‌رسیدیم به جایی که واردکننده بنزین باشیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمود واعظی، امروز (چهارشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدام‌های رسانه‌ای درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: مسئولیت کل امور از مدت‌ها پیش در این باره به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور داده شد و وی کمیته‌های مختلفی در این وزارتخانه ایجاد کرد و در تقسیم‌بندی که در گذشته اعلام و امروز نیز در دولت اعلام شد کمیته‌ای که مسئولیت تبلیغات را داشته صداوسیما بوده و اعلام کرد پیوست رسانه‌ای هم داشته است.

وی افزود: اینکه صداوسیما نمی‌توانسته موضوعی که محرمانه اعلام شده را به‌گونه‌ای تبلیغ کند که معلوم شود برای مثال قرار است شامگاه پنجشنبه (۲۳ آبان‌ماه) این اتفاق بیفتد، کار درستی هم هست. صداوسیما مسئولیت این کمیته را داشته و به نحو احسن هم قبل از اعلام و هم تا الان خیلی خوب عمل کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره عایدی دولت از سهیمه‌بندی بنزین تصریح کرد: این اقدام دو فایده دارد، با توجه به اینکه بنزین ارزان بود و مصرف آن به سرعت بالا می‌رفت، بر این اساس ما دوباره می‌رسیدیم به جایی که واردکننده بنزین باشیم.

واعظی اظهار کرد: از طرف دیگر، گرانی‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده بود اقشار گسترده‌ای از کشور تحت فشار بودند و مجبور بودیم از کسانی که بنزین بیشتری استفاده می‌کنند بگیریم و به کسانی بدهیم که یا به هیچ‌وجه از بنزین استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند، بنابراین مدیریت مصرف و پرداخت یارانه به حدود ۶۰ میلیون نفر عایدی دولت از این برنامه بوده است.

کد خبر 295639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =