افزایش ۱۷ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه میاندوآب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از افزایش ۱۷ درصدی مصرف سی‌ان‌جی بعد از تعدیل نرخ بنزین و طرح مدیریت مصرف سوخت در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب، داود فعال‌پور با تاکید بر اینکه سی‌ان‌جی، سوخت مناسب و پاکی است که در بهبود هوا و سالم‌سازی محیط زیست نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور و استقبال رانندگان از سوخت پاک سی‌ان‌جی، میزان مصرف گاز طبیعی در ۴۸ جایگاه هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:‌ در هشت ماه نخست امسال ۱۰۷ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های این منطقه سوخت‌گیری و ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین موتور صرفه‌جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به اینکه روزانه حدود ۴۶۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی در منطقه میاندوآب مصرف می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی کارشناسان واحد سی‌ان‌جی، همه جایگاه‌های عرضه این فرآورده به‌صورت شبانه‌روزی فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

فعال‌پور همچنین با اشاره به استقبال شهروندان از این سوخت پاک گفت:‌ ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی آسان شهروندان به این سوخت پاک، فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف فرآورده‌های نفتی، توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی و تعدیل نرخ بنزین موتور از علل اصلی در استفاده صاحبان خودروهای سی‌ان‌جی از این سوخت پاک است.

وی از احداث ۱۰ جایگاه سی‌ان‌جی با پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان‌های بوکان، میاندوآب، مهاباد، نقده و پیرانشهر با ایجاد زیرساخت‌های لازم خبر داد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی در جنوب استان آذربایجان غربی، تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی در این منطقه به ۵۸ جایگاه افزایش خواهد یافت و مدت متوسط زمان سوختگیری به حداقل خواهد رسید.

هم‌اکنون تعداد ۲۱ جایگاه سی‌ان‌جی (تک‌منظوره) و ۲۷ جایگاه دومنظوره در جنوب استان آذربایجان غربی به‌صورت شبانه‌روزی در زمینه توزیع سوخت پاک فعالیت دارند.

کد خبر 295841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =