پیشرفت ۵۰ درصدی شرکت گاز خراسان رضوی در اجرای پروژه زاهدان

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد: بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی به شهر زاهدان به طول ۵۰۰ کیلومتر با پیشرفت ۵۰ درصدی از سوی شرکت گاز استان خراسان رضوی در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحمید فانی گفت: احداث و تحویل ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی زاهدان همراه با ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار گاز به‌عهده شرکت گاز خراسان رضوی قرار گرفته است که خطوط فولادی و پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح احداث ۵۰۰ کیلومتر از شبکه گاز زاهدان با هدف شتاب در اجرای طرح، به سه بخش تقسیم شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه، سه پیمانکار رتبه برتر کشور از طریق مناقصه انتخاب شده و در حال انجام کار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه شبکه گاز زاهدان توسط شرکت گاز خراسان رضوی از ابتدای خردادماه امسال آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون احداث ۲۵۰ کیلومتر از شبکه گازرسانی این شهر به پایان رسیده و در مجموع اکنون هر سه مقطع پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی همراه هستند.

فانی با بیان اینکه ایستگاه تقلیل فشار گاز شرقی زاهدان در مرحله تزریق گاز قرار دارد، توضیح داد: ۱۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز درون شهری (TBS) دیگر با ظرفیت‌های متفاوت در دست احداث هستند که تاکنون ساخت سه مورد از این تعداد به پایان رسیده، همچنین پیمانکار نصب انشعابات پروژه نیز انتخاب شده است.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای بومی در این پروژه‌ها یادآور شد: اکنون ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح مشغول به‌کار هستند. امیدواریم هرچه زودتر این پروژه مهم به پایان برسد تا شاهد نقش بستن لبخند شادی بر چهره مردم زاهدان باشیم.

کد خبر 295875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =