توزیع بیش از ۹۵ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در منطقه همدان

توزیع بیش از ۹۵ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در هشت ماهه نخست سال ۹۸ در استان همدان، صرفه‌جویی بیش از ۸۷ میلیون لیتری بنزین را در این استان به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، آمارها حاکی از صرفه‌جویی ۸۷ میلیون لیتری مصرف فرآورده بنزین از طریق تنوع بخشی به سبد سوخت خانوارها و جایگزین کردن آن با سی‌ان‌جی در منطقه همدان است.

امین روستایی، مدیر منطقه همدان در این باره گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، ۹۵ میلیون و ۶۷۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در جایگاه‎های استان همدان عرضه و به مصرف رسید.

وی افزود: هم اکنون از ۲۶۶ نازل عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در منطقه، ۲۱۵ نازل فعال بوده و به طور میانگین در ۲۴۳ روز گذشته از هر نازل ۴۴۴ هزار متر مکعب سوخت به کپسول خودروها تزریق شده است.

مدیر منطقه همدان با اشاره به این که بیشترین میزان سوخت سی‌ان‌جی تحویلی در سال ۹۸ در شهریورماه، رقمی بالغ بر حدود ۱۲ میلیون و ۲۶۰ هزار متر مکعب بوده است، گفت: هم‌اکنون در ۴۵ جایگاه منطقه همدان سوخت گاز طبیعی فشرده عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۳ جایگاه تک منظوره (سی‌ان‌جی) و ۲۲ جایگاه دیگر دومنظوره (فرآورده مایع و سی‌ان‌جی) است.

روستایی تاکید کرد: با توجه به اجرای نظام جدید توزیع سوخت در کشور و ذخایر فراوان گاز طبیعی، با جایگزینی سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) با بنزین، می‌توانیم نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و حفظ هوای پاک برای خود و فرزندانمان داشته باشیم.

کد خبر 296058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =