۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 296245
منشور همکاری اوپک و غیراوپک امضا شد

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) منشور همکاری را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از آلماتی، وزارت انرژی قزاقستان دیروز (شنبه، ۱۶ آذرماه) اعلام کرد کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک، منشور همکاری با اوپک را امضا کردند و این اقدام، امکان نهادینه کردن همکاری در چارچوب گروه اوپک پلاس (اوپک و متحدانش) را فراهم می‌کند.

در بیانیه وزارت انرژی قزاقستان آمده است: شرکت‌کنندگان در هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیر اوپک منشور همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را امضا کردند که این سند امکان نهادینه کردن همکاری اوپک و متحدانش را فراهم می‌کند.

طبق این بیانیه، هدف از منشور همکاری اوپک و غیراوپک، بهبود همکاری میان کشورهای عضو گروه اوپک‌پلاس در بلندمدت است و به درک بهتر عوامل بنیادین بازار نفت و ارتقای همکاری میان کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت  کمک و همچنین نقش نفت در توازن در حال تغییر انرژی در جهان را تقویت می‌کند.

قزاقستان همچنین با حمایت از تصمیم اوپک و متحدانش در هفته گذشته برای تشدید کاهش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز، اعلام کرد تولید روزانه نفت خود را ۱۷ هزار بشکه دیگر کاهش می‌دهد. طبق توافق جدید، قزاقستان مجاز است روزانه یک میلیون و ۸۴۳ هزار بشکه نفت تولید کند.

کد خبر 296245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =