شمار قطعات کاربردی بومی صنعت حفاری به ۲۲ هزار و ۵۰۰ رسید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شمار قطعات کاربردی صنعت حفاری تولید داخل با احتساب تکثیر منابع تاکنون به ۲۲ هزار و ۵۰۰ قطعه رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، سیدعبدالله موسوی روز جمعه، (۲۲ آذرماه) در بازدید از یازدهمین و نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و و هفدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات حفاری با اشاره به توانمندی‌های سازندگان و صنعتگران ایرانی گفت: هر ساله بر اساس گزارش‌ها و در بازدید از فضاهای نمایشگاهی به‌ویژه مربوط به صنعت نفت شاهد رشد کیفی، تنوع، نوآوری و خلاقیت سازندگان داخلی و متخصصان صنعت نفت و حفاری هستیم.

وی افزود: در بیش از یک دهه اخیر در نتیجه هم‌افزایی میان شرکت‌های نفتی، مراکز علمی و پژوهشی، مجموعه‌های صنعتی بزرگ و کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان تحولی خارق‌العاده در موضوع کسب دانش فنی، طراحی و  ساخت قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت حاصل شد که نویدبخش خودکفایی و خوداتکایی در این صنعت عظیم شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: هم اینک در ابتکار عمل و همکاری میان شرکت‌های دولتی فعال در عرصه صنعت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی گام‌های بلندی در تامین نیازهای صنعت نفت و حفاری برداشته شده و تولید تجهیزات که خود آمیخته‌ای از صدها قطعه با فناوری پیچیده است، در فهرست شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی که در زمینه ساخت فعالیت دارند، قرار گرفته است.

موسوی در همین زمینه تعداد کل قطعات ساخت داخل منحصربه‌فرد را بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ قلم عنوان کرد و افزود: به موازات این توفیق تا به حال ۴۰ تجهیز پیچیده با فناوری روز به‌طور کامل بومی‌سازی شده که از آن جمله لوله مغزی سیار، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، انواع پمپ‌های فشار قوی (پمپ تراک)، اسکیدهای نمودارگیری دریایی، یونیت‌های نمودارگیری سطحی و درون‌چاهی، SCR  و بخش‌های مهمی از تجهیزات و ابزار مربوط به خدمات فنی و مهندسی یکپارچه حفاری است.

وی گفت: هم‌اکنون نیز ۳۹۴ قطعه پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری در مراحل ساخت قرار دارد و در یک سال اخیر ۶۴۴ نفشه ساخت، اصلاح و روزآمد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد سازندگان طرف قرارداد در زمینه ساخت قطعات جدید را ۱۰۶ شرکت عنوان و اظهار کرد: بیشتر این شرکت‌ها در استان خوزستان هستند و در دو سال گذشته افزون بر ۷۵ درصد از حجم ریالی خرید قطعات ساخت داخل به این استان اختصاص داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شعار امسال به عنوان سال رونق تولید گفت: این شرکت هم‌افزایی بیشتر و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی هسمو با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود دارد و نهایت همکاری و همیاری را با سازندگان و صنعتگران خواهد داشت.

کد خبر 296491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =