قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) همکاری نزدیکی با دولت و وزارتخانه‌ها دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: بومی‌سازی طراحی و تامین تجهیزات پالایشگاهی و قطع نیاز به خارج از کشور با همکاری وزارت نفت در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمد امروز (شنبه، ۲۳ آذرماه) در یک نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن اعلام حمایت این مجموعه از سازندگان بخش خصوصی تجهیزات صنعت نفت گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در بخش‌هایی از اجرای طرح‌های توسعه ۶ فاز میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی مشارکت داشته و گام‌هایی در زمینه کاستن از خام‌فروشی برداشته است، این مجموعه همچنین همکاری نزدیکی نیز با دولت و وزیران دولت دارد.

وی با اشاره به موضوع توسعه پتروپالایشگاه‌ها تصریح کرد: محصولات تولیدی در مجتمع‌های پتروپالایشی راهبردی هستند و شرایط خوبی برای فروش آنها وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: در بخش توسعه پتروپالایشگاه‌ها روش‌هایی را برای تامین مالی به وزارت نفت پیشنهاد داده‌ایم که امیدواریم اجرایی شود.

محمد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در اجرای پروژه‌های بخش ساخت پالایشگاه‌های خشکی پارس جنوبی فعال بوده و مدیریت بعضی از این پروژه‌ها در پارس جنوبی را به‌عهده داشته است.

وی به طرح احداث خط لوله اتیلن مرکز اشاره و تصریح کرد: مشکلات بسیاری برای احداث این پروژه در منطقه وجود دارد، اما بسته جدیدی برای این طرح تهیه کرده‌ایم که امیدواریم اجرای پروژه آغاز شود، همچنین کلنگ‌زنی پالایشگاه جدید آناهیتا در کرمانشاه را نیز در دستور کار داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان استان به بهره‌برداری برسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عنوان کرد: بومی‌سازی، طراحی و تامین تجهیزات پالایشگاهی با همکاری وزارت نفت نیز در دستور کار قرار دارد.

قرارگاه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در کنار دیگر پیمانکاران صنعت نفت در پروژه‌های مختلف صنعت نفت از جمله ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، طرح‌های توسعه فازهای پارس‌جنوبی و بعضی از طرح‌های پتروشیمی مشارکت دارد.

کد خبر 296516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =