طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها اقدامی مهم برای کاهش آلودگی هواست

رئیس‌جمهوری، تبدیل وسایل بنزینی و گازوئیلی به گازسوز، تلاش برای اصلاح سوخت موتورسیکلت‌ها و جدیت در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها را از جمله اقدام‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، چهارم دی‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان اینکه دوستانی که نسبت به بودجه دولت برای سال آینده نقد می‌کنند، راه‌حل بهتری ارائه دهند، گفت: با تلاش و کوشش عادی ممکن است برخی ارقامی که در بودجه آمده، مقداری درشت‌ جلوه کند، اما حتما با کوشش و تلاش بیشتر امکان دستیابی به آن وجود دارد و این وابسته به تلاش همه‌جانبه است و همه باید فعالیت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح کمک معیشتی خانوارها، مبنی بر اینکه در استان‌هایی که مصرف بنزین آنها بالاتر بوده، کمک معیشتی کمتری داشته‌ایم و در استان‌هایی که مصرف بنزین آنها پایین‌تر بوده کمک معیشتی بالاتری انجام شده است، افزود: این موضوع نشان از این است که این اقدام دولت به اجرای عدالت کمک خواهد کرد، البته باید برای اجرای عدالت در کشور، گام‌های بیشتر و مهم‌تری برداشته شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به ناسالم بودن هوا در برخی استان‌ها و شهرهای کشور و اینکه به دلیل این شرایط مجبور به برخی تصمیم‌گیری‌ها و اقدام‌ها هستیم، تصریح کرد: ملت ایران می‌داند که دولت‌های یازدهم و دوازدهم گام‌های خوبی در مسئله محیط زیست برداشته است که البته کافی نیست و باید تلاش کنیم راه‌حل‌های مناسب را برای کاهش آلودگی هوا پیدا کنیم و هرچه را که موجب آلودگی می‌شود کاهش دهیم.

روحانی، تبدیل وسایل بنزینی و گازوئیل‌سوز به گازسوز، تلاش برای اصلاح سوخت موتورسیکلت‌ها و جدیت و تلاش مضاعف در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها را از جمله اقدام‌های مهم در این زمینه دانست و عنوان کرد: اینکه مردم در این روزها به وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس پناه آوردند به معنای آن است که دولت و شهرداری‌ها باید همه دست به دست هم دهیم و ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: اگر وسایل نقلیه عمومی تقویت شود، هم آلودگی‌ها کاهش می‌یابد و هم مردم دیگر به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نیازی ندارند، بنابراین همه تلاش خود را به‌کار بگیریم تا مردم از هوای پاک و سالم برخوردار شوند و این جزو حقوق شهروندی مردم است که از هوای پاک و سالم استفاده کنند و باید مشکلات را در این باره برطرف کنیم.

رئیس‌جمهوری از وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و سایر مسئولانی که در این باره می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، خواست در راستای حل و فصل مشکلات و انجام اقدام‌ها برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند.

کد خبر 297005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =