افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام پس از شهادت سردار سلیمانی

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق، با افزایش بیش از ۳ درصدی همراه و به سطح ۷۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شد.

به گزارش شانا به نقل از بلومبرگ، در پی فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ترور یکی از فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران از طریق حمله‌ هوایی نیروهای آمریکایی در عراق و به دنبال تشدید نگرانی‌ها درباره تنش در مهم‌ترین مناطق نفتی جهان، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به ۷۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شد.

آغاز معاملات در بازارهای آسیایی با شرایط غیرمعمول و آشفته‌ای همراه بود، به‌گونه‌ای که قیمت نفت خام با بیش از ۴ درصد افزایش در بازار آی‌سی‌یی لندن و بازار بورس نیویورک (نایمکس) به بالاترین سطح از زمان حمله به تاسیسات نفتی شرکت دولتی سعودی آرامکو عربستان رسید.

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار در موسسه آکسی‌تریدر این باره گفت: این حمله آمریکایی‌ها اقدامی فراتر از زخم زدن به ایران است و نمایشی از زور و تحریک آشکار است که می‌تواند آغازگر جنگی دیگر در خاورمیانه باشد.

قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۲۰۲۰ در معاملات بازار آی‌سی‌یی‌ لندن در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت سنگاپور با ۲ دلار و ۱۲ سنت (۳.۲ درصد) به ۶۸ دلار و ۳۷ سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که در ساعات اولیه این شاخص با ۴.۴ درصد افزایش به رقم ۶۹ دلار و ۱۶ سنت هم رسیده بود.

قیمت نفت خام نفت خام دبلیوتی‌آی برای تحویل در ماه فوریه بازار بورس نیویورک (نایمکس) نیز با ۳.۱ درصد افزایش به ۶۳ دلار و هفت سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا در ساعت‌های اولیه دادوستدها با بیش از ۴.۴ درصد  افزایش، ۶۳ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشکه هم معامله شد.

کد خبر 297294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =