۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 299070
توسعه شاخص‌های فناورانه در منطقه بهرگان

توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) منطقه بهرگان، صرفه‌جویی چند میلیون دلاری در هزینه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، راه‌اندازی تجهیزات تلکام و IT سکوی بهرگانسر، راه‌اندازی تجهیزات ناوبری، تلکام و IT پایانه خلیج فارس، لینک رادیویی بهرگان – بهرگانسر- نوروز- سروش، نصب PAGA پایانه FSU در خشکی بهرگان، راه‌اندازی STM۱ سروش گناوه و راه‌اندازی مرکز ۳۰۰ شماره‌ای IP-PBX در بهرگان از جمله اقدام‌های انجام شده در مسیر توسعه شاخص‌های ICT در بهرگان است.

بر این اساس، همه تجهیزات تلکام سکوی بهرگانسر شامل  NDB ،PAGA ،PBX، سیستم‌های رادیویی و سیستم تلویزیون مرکزی از سوی متخصصان ICT منطقه بهرگان راه‌اندازی شده است. در این عملیات با توجه به اینکه شبکه کامپیوتری و سرور در سکو پیش‌بینی نشده بود کابل‌کشی و فیبرکشی سکو، همچنین نصب تجهیزات سروری و شبکه انجام و در نهایت مرکز تلفن PBX آنالوگ قدیمی با مرکز جدید IP-PBX جایگزین شد.

تجهیزات ناوبری، تلکام و IT پایانه خلیج فارس شامل Gyro، رادار، PAGA ،PBX Samsung، همه سیستم‌های رادیویی و سیستم تلویزیون مرکزی از سوی متخصصان ICT بهرگان، راه‌اندازی و با نصب دو لینک رادیویی، ارتباط بین پایانه و سکوی سروش برقرار شد.

با توجه به قطعی‌های مکرر فیبر نوری دریایی، نصب لینک رادیویی ماکروویو برای ارتباطات یکپارچه خشکی و سکوها پیگیری و کامل‌ترین شبکه ماکروویو دریایی در منطقه بهرگان پیاده‌سازی شد.

در اقدام دیگر، STM1 سروش گناوه از سوی کارشناسان ICT منطقه بهرگان راه‌اندازی شد. با قطع فیبر نوری دریایی و راه‌اندازی رادیوهای ماکروویو، مسیر ارتباطی سکوها بدون لینک پشتیبانی بوده که با پیگیری‌های انجام‌شده از فیبر دریایی زیرساخت یک لینک ارتباطی STM1  از مخابرات گناوه تا سکوی سروش اجاره و با خرید و نصب یک دستگاه SDH در مخابرات گناوه، لینک دوم ارتباطی بین سکوی سروش با خشکی بهرگانسر و ستاد تهران برقرار شد. همچنین راه‌اندازی مرکز ۳۰۰ شماره‌ای IP-PBX در بهرگان، صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه داشته است. در این عملیات یکی از مراکز فیزیکی ۳۰۰ شماره‌ای روی سرورهای منطقه، مجازی‌سازی و با موفقیت آزمایش شده و در حال بهره‌برداری است که با گسترش این مرکز به سکوها و دیگر مناطق عملیاتی بیش از یک میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

کد خبر 299070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =