قم سال ۹۹ به‌عنوان نخستین استان سبز ایران معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: سال آینده حدود هشت روستای دیگر به شبکه گازرسانی استان قم متصل و این استان به‌عنوان نخستین استان سبز کشور اعلام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری با بیان اینکه استان قم دارای ۶ شهر است که همگی از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: از ۱۶۰ روستایی که در این استان قابلیت گازرسانی دارند، هم‌اکنون طرح‌های گازرسانی به ۱۳۵ روستا به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: ۲۱ روستای بخش قاهان که از مناطق سردسیر استان قم است، گازدار شده‌اند که تا پایان امسال دیگر روستاهای آن این بخش و دهستان گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: امسال گازرسانی به ۱۲ روستای بخش دهستان قاهان به بهره‌برداری رسیده و همچنین روستاهای شریف‌آباد و سعدآباد و نیز روستای خرم‌آباد در بخش سلفچگان و همچنین سایر روستاهای بخش قاهان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره‌مندخواهند شد.

نصیری از بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی به روستاهای استان تا پایان امسال و ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارهای گازرسانی به واحدهای صنعتی استان قم نیز امسال با هدف رونق کار و تولید بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۷، رتبه دوم در کسب رضایتمندی مردم را در سطح کشور کسب کرده است، افزود: هم‌اکنون ۹۹.۵ درصد بخش شهری و ۹۵ درصد از بخش روستایی استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

سامان گودرزی

کد خبر 299405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =