بهره‌مندی ۳۵۸ خانوار روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی در دهه فجر

هم‌زمان با چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گازرسانی به سه روستای شهرستان کامیاران و ۷ واحد صنعتی واقع در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در آیین گشایش رسمی پروژه گازرسانی به سه روستای شهرستان کامیاران و هفت واحد صنعتی گفت: امروز روستاهای عباس‌آباد، بوانه و یخته‌خان در بخش موچش شهرستان کامیاران از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با  اجرای (۱۸ هزار و ۵۰۰ متر) شبکه‌گذاری لوله‌های پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به‌سختی اجرای پروژه در این سه روستا اشاره کرد و گفت: برای اجرای پروژه گازرسانی به این روستاها که برای لوله‌گذاری از مسیر سنگی، شیب‌دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان انجام شد، هشت کیلومتر مسیرسازی و حدود ۱۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است.

فعله‌گری درباره افزایش خانوارهای زیر پوشش در این سه روستا، عنوان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها تعداد ۳۵۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شده‌اند و تعداد ۳۲۱  علمک در این روستاها برای نصب پیش‌بینی شده است.

وی به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این روستاها و صنایع افتتاح‌شده با احتساب هزینه‌های پشتیبانی و تحصیل اراضی به ۹۱ میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۷روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، افزود: تعداد روستاهای گازدار پیش از دهه فجر امسال ۱۱۴روستا بود که با احتساب این سه روستای افتتاح‌شده هم‌اکنون در مجموع ۱۱۷ روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

فعله‌گری به گازرسانی به روستای عباس‌آباد اشاره و تصریح کرد: برای گازرسانی به این روستا و صنایع اطراف آن بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ متر لوله‌گذاری صورت گرفته و ۳۱ انشعاب نصب شده که هزینه نصب هر انشعاب بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره و عنوان کرد: ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت شهری این شهرستان صددرصد است و ضریب پوشش گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران پیش از دهه فجر ۹۲.۵ درصد بود که با افتتاح این سه پروژه روستایی، ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به ۹۳.۳ درصد می‌رسد.

کد خبر 299499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =