آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده برداشت گاز شد

هم‌زمان با روشن شدن مشعل آخرین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، سکوی ۲۴B آماده برداشت و ارسال گاز به پالایشگاه خشکی شد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عبدالله مهرابی، رئیس بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از روشن شدن مشعل آخرین سکوی این طرح در میدان پارس جنوبی خبر داد و گفت: مشعل سکوی ۲۴B عصر روز یکشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) با باز شدن چاه شماره ۴ روشن و این سکو آماده ارسال پیاپی گاز به پالایشگاه خشکی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های گروه راه‌اندازی برای برداشت گاز غنی از مخزن به پایان رسیده و آمادگی کامل برای ارسال گاز این سکو به خشکی فراهم شد، افزود: برداشت گاز از سکوی اقماری ۲۴B به پالایشگاه خشکی نیازمند وقفه کوتاه‌مدت در عملیات تولید از سکوی اصلی ۲۳ است که به‌دلیل نیاز به تداوم تولید گاز در روزهای پیش رو با توجه به برودت هوا در کشور، برداشت گاز از سکوی ۲۴B به روزهای آتی موکول شده و در شرایط افزایش نسبی دما و بدون نیاز به ارسال حداکثری گاز به شبکه مصرف، این برنامه محقق خواهد شد.

رئیس بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تصریح کرد: با عملیاتی شدن آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در روزهای آینده، بخش فراساحل این طرح به‌طور کامل در عملیاتی می‌شود و ظرفیت تولید گاز در این طرح به ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

کد خبر 299704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =