آمادگی سازمان بورس برای تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با قدردانی از وزیر نفت به جهت همکاری‌های وزارت نفت با بورس انرژی ایران گفت: این سازمان در حوزه تامین مالی برای پروژه‌های صنعت نفت، آماده همکاری است.

به گزارش خبرنگار شانا، شاپور محمدی، امروز (شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در آیین گشایش کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت، با تاکید بر اینکه ثروت اصلی کشور ما نفت و گاز است، گفت: خوشبختانه تاکنون برای تامین مالی این ثروت ملی فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در سال ۹۴، ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای وزارت نفت منتشر شد که البته معتقدم تعداد ابزارها و روش‌های تامین مالی بیش از این است.

وی با بیان اینکه کشور ما در میان دیگر کشورهای اسلامی در تنوع اوراق مشارکت پیشتاز است، تصریح کرد: هم‌اکنون در بحث بورس انرژی با همکاری‌های مثبت وزارت نفت، شاهد فروش مطلوب فرآورده‌ها هستیم.

این مقام مسئول، ارزش معاملات بورس انرژی را از ابتدای سال تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در سال‌های پیش این رقم ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

محمدی با بیان اینکه وزیر نفت در حوزه بورس انرژی کمک‌های بسیاری به سازمان بورس داشته است، گفت: آماده‌ایم برای تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت همکاری کنیم.

کد خبر 299819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =