۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 300429
خطوط لوله نفت واحدهای نمک‌زدایی سلمان نوسازی شد

خطوط لوله ۲۴ اینچ نفت ورودی و خروجی واحدهای نمک‌زدایی کارخانه فرآورش نفت سلمان در منطقه لاوان با موفقیت تعویض و نوسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران، برنامه نوسازی و تعویض خطوط لوله سایز ۲۴ اینچ مربوط به مسیر نفت ورودی و خروجی واحدهای نمک‌زدایی کارخانه فرآورش نفت سلمان به دلیل عمر بالا و فرسودگی این خطوط که می‌توانست به نشتی و آلودگی محیط زیست منجر شود، در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس، پس از تأمین لوله‌های جدید (خطوط لوله مازاد در منطقه بهرگان) به همراه اتصالات مربوطه و آماده‌سازی‌های اولیه در کارگاه تعمیرات، از روز چهارم بهمن‌ماه، ایمن‌سازی و از سرویس خارج کردن واحدهای نمک‌زدایی شامل کنارگذر کردن نفت از مخزن اتمسفریک به سمت مخازن ذخیره نفت، تزریق آب و جابه‌جایی و تخلیه مایعات، تزریق بخار و بستن همه مسیرهای اصلی و فرعی انجام شد و در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

عملیات برشکاری خطوط لوله قدیم و انتقال آن به خارج از کارخانه و به دنبال آن جای‌گذاری لوله‌های جدید در محل خود انجام و آزمایش هیدرواستاتیک خطوط لوله طبق دستورالعمل واحد بازرسی فنی تأیید شد و سرانجام عملیات در سرویس قرار دادن واحدهای نمک‌زدایی در روز دوم اسفند به‌طور کامل به پایان رسید و نفت کارخانه فرآورش در مسیر اصلی خود قرار گرفت.

با توجه به اهمیت زمان‌بندی پیگرانی برای جلوگیری از افزایش فشار خطوط لوله سکوهای دریایی، این مهم با هماهنگی و توسط کارکنان واحدهای نوسازی و تعمیرات و بهره‌برداری خشکی، تدارکات کالا، اچ‌اس‌یی، بازرسی و حفاظت فنی در مدت زمان ۲۸ روز با بهره‌گیری از امکانات و نیروهای داخلی منطقه انجام شد.

سامان گودرزی

کد خبر 300429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =