اقدام‌های ایمنی و پیشگیرانه مقابله با کرونا در نفت خزر

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت خزر، مجموعه اقدام‌های این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا در ساختمان‌های ستادی و منطقه عملیاتی خزر را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، امیرمسعود قاسمی گفت: مجموع اقدام‌های پیشگیرانه و مراقبتی شرکت نفت خزر براساس شیوه‌نامه ابلاغی به‌منظور تأمین سلامت کارکنان در این شرکت انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا که از راه‌های مختلف انتقال می‌یابد، واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت خزر برای جلوگیری از بروز و شیوع آن با همکاری همه مدیریت‌ها اقدام‌های پیشگیرانه متعددی را برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

رئیس اچ‌اس‌یی خزر برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان خدمات و آبدارخانه، توزیع وسایل حفاظت فردی به‌ویژه ماسک میان کارکنان هدف، نصب پمپ‌های آنتی باکتریال در ورودی همه ساختمان‌ها، تهیه و ارسال پیام‌های آموزشی در ارتباط با ویروس کرونا و بهداشت فردی، برگزاری نشست کمیته مدیریت بحران با حضور روسای ستادی، ایجاد ممنوعیت استفاده از رستوران، استقرار گروه پزشکی در اسکله نکا به‌منظور انجام معاینات و جلوگیری از ورود افراد بیمار به سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر، پایش و غربالگری کارکنان مشکوک با استفاده از دستگاه‌های تب‌سنج و سنجش میزان دمای بدن همه کارکنان و نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکاران در ارتباط با ویروس کرونا را از جمله اقدام‌های پیشگیرانه برشمرد.

قاسمی اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در سطح شرکت نفت خزر گزارش نشده و بهداری منطقه عملیاتی خزر نیز آماده ارائه خدمات درمانی به همکاران عملیاتی است.

وی از همه همکاران درخواست کرد ضمن رعایت کامل اصول بهداشت فردی و همکاری با بخش‌های متولی در اجرای دستورعمل‌های مبارزه با ویروس کرونا از حضور در اماکن پرازدحام پرهیز کرده و در صورت بروز کسالت و هرگونه تغییر وضعیت جسمی نامتعارف به مراکز درمانی مستقر در منطقه عملیاتی خزر مراجعه کرده و همکاران ستادی نیز با مرکز تلفن بیمارستان نفت تهران با شماره ۱۵۱۱ برای دریافت خدمات درمانی لازم تماس بگیرند. همچنین سامانه تلفن ۴۰۳۰ پاسخگوی پرسش‌های همکاران درباره موارد مشکوک و علایم بیماری کروناست.

کد خبر 300456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =