اقدام‌های لازم برای مقابله با کرونا روزانه پایش می‌شود

تصمیم‌های اخذ شده در کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت ملی نفت ایران در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در صنعت نفت در بالاترین سطح به‌صورت روزانه پیگیری و پایش می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نشست کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح  ۳ (بالاترین سطح مدیریتی و تصمیم‌گیری) با حضور فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به‌عنوان جانشین رئیس کمیته شرایط اضطراری، حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به‌عنوان فرمانده صحنه و دیگر اعضای این کمیته به‌صورت روزانه برگزار می‌شود.

در نشست عصر دیروز (چهارشنبه، ۱۴ اسفند) این کمیته که با هدف تحلیل وضعیت برنامه‌های اجرایی کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ برگزار شد ضمن پیگیری و بررسی روند اجرایی شدن تصمیمات قبلی، وضعیت موجود انبارها و نحوه توزیع اقلام ضروری برای مدیریت بیماری مانند تجهیزات تشخیصی و درمانی و بهداشتی و داروهای تخصصی لازم بررسی و تامین اعتبار و بودجه لازم و تعیین متولی تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده که در جلسه قبل مصوب شده بود پیگیری شد.

مدیران صنعت نفت در این نشست همچنین از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی تلاشگران بهداشت و درمان صنعت نفت به بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در سراسر کشور قدردانی کردند.

فرخ علیخانی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد فرودگاه‌های عملیاتی و هلی‌پورت‌ها گفت: دستورعمل‌های مناسبی در خصوص مواجهه با ویروس کووید ۱۹ تصویب‌شده و نظارت مدیریت اچ‌اس‌یی بر روند اجرایی این دستورعمل‌ها بسیار مهم است.

وی همچنین الگوی آماده‌شده برای پیگیری‌های بعدی در چهار بخش پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را نیز تشریح کرد.

در ادامه نشست نیز حبیب‌الله سمیع به‌عنوان فرمانده صحنه ضمن ارائه آخرین گزارش مربوط به درمان بیماران در سراسر کشور و پیگیری آخرین تصمیم‌های اخذ شده، از آمادگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با رویکرد تربیت مربی، الزامات بهداشت عمومی و محیط و سلامت روان، بهبود تغذیه و نحوه استفاده از دستگاه تب‌سنج خبر داد.

وی ادامه داد: تآمین مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز از طریق پتروشیمی و وزارت بهداشت در حال انجام است و تاکنون روند بسیار خوبی داشته و بخش زیادی از نیازها تأمین و به شرکت‌ها و مراکز مختلف در کشور ارسال شده است؛ دستگاه‌های تب‌سنج نیز برای همه شرکت‌ها و مناطق خریداری و ارسال‌شده و از امروز نیز تب‌سنجی همکاران در بخش‌های مختلف به‌صورت منظم آغاز می‌شود.

سمیع با اشاره به تأمین و اعتبار مناسب مورد نیاز برای خرید اقلام مورد نیاز دارویی، تجهیزات و وسایل حفاظت فردی از سوی شرکت ملی نفت، گفت: در زمینه تأمین دارو برای بیماران بستری اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: کنترل دقیق‌تر شاغلان دارای بیماری زمینه‌ای، غربالگری و اندازه‌گیری درجه حرارت کارکنان عازم به مناطق عملیاتی و کنترل این عملیات از سوی اچ‌اس‌یی، استخراج وظایف امور کارکنان و ارائه دستورعمل‌های مربوطه به آنها، تعیین نقشه مناطق آلوده به ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت درمان صنعت نفت، اعلام میزان مرخصی مازاد کارکنان از سوی امور کارکنان به مدیریت‌ها و لزوم استفاده از این مرخصی‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت و تعریف دورکاری برای کارکنان در معرض خطر و اقدام‌های انگیزشی و بررسی پیشنهادهایی برای جبران زحمات کادر درمانی و پرستاری نیز از مصوبات این کمیته بود.

شایان ذکر است جلسات سطح ۳ مدیریت بحران (بالاترین سطح در شرکت ملی نفت) به‌صورت مستمر و روزانه تا پایان شرایط اضطراری برگزار و بر نحوه اقدام‌ها و مصوبات نظارت دائمی خواهد شد.

کد خبر 300660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =