تمرکز بر ۴ گام مقابله با کرونا در پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این شرکت ضمن عمل به دستورعمل‌های ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا، بر چهار گام پیشگیری، آمادگی و مقابله و همچنین بازیابی سلامت متمرکز است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، عباس اسدروز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به شرایط ویژه و حساس جزیره خارک و لزوم نظارت و کنترل دقیق وضع منطقه، ضمن استقرار اینجانب در منطقه، نشست شرایط اضطراری با حضور روسای مناطق عملیاتی شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره، مقام‌ها و مسئولان محلی و استان برگزار و تصمیم‌های مقتضی مطابق با دستورعمل‌های صادره از کمیته برای شرکت ملی نفت اتخاذ شده و خدا را شاکریم که تاکنون توانسته‌ایم شرایط را پایدار و سفید نگه داریم.

وی با اشاره به جایگاه خود به‌عنوان مدیر شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک درباره اقدام‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از شیوع کرونا هم در ستاد و هم در مناطق عملیاتی انجام شده است، عنوان کرد: ما در نخستین گام در تاریخ نهم بهمن‌ماه نخستین نشست مدیریت بحران را برگزار کردیم و بر اساس آن مقرر شد از آن زمان اقدام‌های پیشگیرانه در سطح جزیره و در مبادی ورودی و خروجی اجرایی شوند و برای تحقق این موضوع، آن را در دستور کار متولیان قرار دادیم.

اسدروز با اشاره به اینکه الگوی مدیریت بحران در این شرایط از سوی شرکت ملی نفت ایران طراحی شده و در چارچوب آن به لحاظ ساختاری مسئولیت‌ها و نقش‌ها مشخص شده‌اند، افزود: ما نیز همین الگوی مدیریت بحران را که شامل چهار گام پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی است، در منطقه به اجرا درآورده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی با مرکز قرنطینه خارک و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای اجرای اقدام‌های پیشگیرانه همکاری کرده است، عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازانه در منطقه انجام داده‌ایم، به‌طوری ‌که در این راستا با نصب بنر، پوستر و برچسب بر در منازل مسکونی، تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی منطقه انجام و نیز اقدام‌های پیشگیرانه‌ای را برای روحیه‌بخشی و آمادگی روانی مردم در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسدروز اظهار کرد: بر اساس ابلاغ و دستور مقام عالی وزارت که از سوی مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران در تاریخ ۲۰ اسفندماه به ما ابلاغ شد، در آخرین نشست کمیته مدیریت شرایط اضطراری، در همین راستا اقدام‌های انجام‌شده را دوباره بررسی کردیم.

وی با تأکید بر انجام اقدام‌های پیشگیرانه از سوی این شرکت تصریح کرد: ما با کنترل دمای بدن و تب‌سنجی و بررسی علایم تنفسی افراد در همه مبادی ورودی جزیره اعم از فرودگاه و اسکله‌های مسافری و صادراتی نسبت به تحقق اقدام‌های پیشگیرانه و در نتیجه ورود موارد مشکوک به ابتلا جلوگیری می‌کنیم و در گام‌های بعدی نیروهای حراست در محل ادارات، اعم از ستاد و مناطق عملیاتی دمای بدن همکاران را به‌طور منظم  اندازه‌گیری می‌کنند. یکی از مهمانسراهای این شرکت با ظرفیت ۲۰ نفر را به‌عنوان محل قرنطینه به‌طور کامل تجهیز کرده‌ایم تا در صورت شناسایی افراد مشکوک، نسبت به استقرار آنها در محل اقدام کنیم که تاکنون مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

اسدروز از تشکیل تیم واکنش سریع که با هماهنگی اچ‌اس‌یی و بهداشت و درمان استان تشکیل شده است، خبر داد و تشریح کرد: آموزش‌های لازم برای رویارویی با این شرایط در اختیار افراد قرار می‌گیرد و بر پایه ابلاغیه‌ای، مقرر شد همه کارکنان شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره که در استان‌های با ظرفیت خطر بالا همچون قم، گیلان و مازندران یا در شهرهای پرخطر ساکن بوده‌اند تا اطلاع ثانوی از ورودشان ممانعت به عمل آید و در همین راستا کارکنان پیمانکاری پروژه‌ای این شرکت با هماهنگی دیگر شرکت‌ها همه کارکنان پیمانکاری طرح‌های توسعه‌ای هم تا پایان شرایط اضطراری به همین ترتیب مرخص شوند.

اسدروز درباره تأمین تجهیزات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جزیره خارک گفت: در دو مرحله نسبت به خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده اقدام و میان ادارات و حتی ارگان‌های غیرشرکتی در منطقه نیز توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه ۵ هزار لیتر آب ژاول با هماهنگی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحویل شده است، عنوان کرد: واحد اچ‌اس‌یی نسبت به آموزش کارکنان شامل رعایت بهداشت فردی اقدام و تردد غیرضروری را در همه ادارات ممنوع اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر نیز دعوت شده است و وی نیز نسبت به رفع کمبودها و نیازهای بیمارستان با قید اولویت، قول مساعد داده‌اند، افزود: ضدعفونی منطقه صنعتی و مسکونی این شرکت و همچنین منطقه شهری، یک روز در میان به‌صورت منظم توسط اچ‌اس‌یی انجام می‌شود؛ همچنین ضدعفونی و گندزدایی فرودگاه و مکان‌های ظرفیت‌دار آلودگی و اسکله‌های مسافری روزانه در حال انجام است.

اسدروز گفت: با هماهنگی شرکت نفت فلات قاره یک فروند شناور تندرو برای انتقال بیماران کرونایی نیز اختصاص یافته که خوشبختانه زیرا مورد مبتلا تا به حال مشاهده نشده، استفاده نشده است.

وی درباره محدود کردن پروازها به جزیره خارک اظهار کرد: محدودیت ظرفیت پروازها را در دستور کار قرار داده‌ایم و تا به حال یک‌سوم پروازهای شرکت پایانه‌ها و فلات قاره به جزیره را در روزهای شنبه و چهارشنبه لغو کرده‌ایم.

کد خبر 301047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =