سقوط قیمت نفت و کاهش بودجه در شرکت‌های نفتی آمریکا

شرکت‌های نفت و گاز آمریکا در پی سقوط قیمت نفت خام روند کاهش بودجه و هزینه‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های آمریکایی هس، کونچو ریسورسز و کالن پترولیوم در پی ادامه خرید و فروش نفت خام به قیمت‌هایی کمتر از ۳۰ دلار، روز سه‌شنبه به پیروی از شرکت اکسون موبیل بودجه خود را کاهش دادند.

تولیدکنندگان نفت در تلاش‌ هستند متزلزل شدن تقاضای نفت خام در پی شیوع ویروس کرونا و افزون بر آن جنگ قیمتی‌ عربستان و روسیه که تهدیدی برای ادامه روند کاهشی قیمت نفت خام برای مدتی نامعلوم است، پول نقد خود را حفظ کنند. 

از آنجا که جنگ قیمتی‌ عربستان و روسیه و افزون بر آن متزلزل شدن تقاضای نفت خام در پی شیوع ویروس کرونا تهدیدی برای حفظ قیمت نفت خام در سطوح پایین برای مدتی نامعلوم است، تولیدکنندگان نفت در تلاش‌ هستند پول نقد خود را حفظ کنند.

پس از روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) که مبادلات نفت یک‌دهم ارزش خود را از دست دادند، قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه (۲۷ اسفندماه) به کمتر از ۳۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد و سبب افزایش خسارت شرکت‌ها شد. این در حالی است که برای اینکه بیشتر تولیدکنندگان شیل بتوانند سود کسب کنند قیمت نفت باید بالای ۴۰ دلار باشد.

در تغییر موضعی اساسی نسبت به چند هفته گذشته، شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) اعلام کرد که با توجه به افت قیمت سهام خود به پایین‌ترین میزان ۱۷ سال گذشته، هزینه‌های خود را «به‌طور چشمگیری» کاهش می‌دهد.

هس، کونچو و کالن یک‌چهارم بودجه سرمایه خود در سال ۲۰۲۰ را کاهش دادند. افزون بر آن، کالن اعلام کرد پیش از پایان یک‌چهارم دوم سال جاری تعداد دکل‌های حفاری خود را از ۹ دستگاه به ۵ دستگاه کاهش خواهد داد. 

تولیدکنندگان آمریکای شمالی، از دوشنبه هفته گذشته تاکنون، هزینه‌های خود را به‌طور میانگین حدود ۳۰ درصد کاهش داده‌اند.

کد خبر 301122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =