۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
  • کد خبر: 301357
بسیج همگانی زاگرس جنوبی برای مقابله با کرونا

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، امکانات و ظرفیت‌های خود را بسیج کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، حمید ایزدی، مدیرعامل این شرکت گفت: هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی ضمن تداوم تولید تکلیفی در فصل سرما به‌منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با همراهی مدافعان سلامت از شیوع بیماری کرونا در حوزه جغرافیایی تحت راهبری خود در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان پیشگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی همگام با نظام‌نامه صنعت نفت برای مقابله با ویروس کرونا از اولویت‌های اصلی این شرکت است، افزود: بخشی از هزینه‌کرد این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا، صرف صیانت از جان مردم مناطق همجوار با تأسیسات و خرید اقلام پیشگیری و توزیع رایگان در شهرها و روستای پیرامون مناطق عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تهیه انواع لباس کار یکسره، ماسک، دستکش، محلول غلیظ ضدعفونی و گندزدایی، لباس محافظ بیمارستانی (گان)، ادوات مسدودسازی جاده‌ها و... از جمله اقلامی است که طی این مدت در اختیار مسئولان شهری، روستایی و بیمارستان‌های همجوار ستاد و مناطق عملیاتی این شرکت قرار گرفته است.

ایزدی همچنین استفاده از ماشین‌آلات مناطق عملیاتی این شرکت برای ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی و کمک به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان‌های لامرد، فراشبند، فیروزآباد، جم و روستای نانگ بندرعباس را از اقدام‌های انجام گرفته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی ادامه داد: برخی از پایگاه‌های مقاومت بسیج این شرکت نیز در مناطق عملیاتی با تشکیل گروه‌های جهادی، همگام با دیگر ارگان‌ها در طرح ضدعفونی مستمر معابر و استقرار ایستگاه‌های پایش سلامت مستقر در ورودی و خروجی شهرها و روستاهای مناطق حضور و مشارکت فعال دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در ادامه به تشریح فعالیت‌های این شرکت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در میان کارکنان و خانواده‌های آنها پرداخت و گفت: از همان روزهای اولیه شیوع ویروس و بیماری کرونا در کشور، دو کارگروه راهبری و اجرایی پیشگیری از شیوع این ویروس برای اجرای کامل دستورعمل‌های وزارتی در این شرکت تشکیل شد.

ایزدی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا در این شرکت مشاهده نشده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و کنترل حضور کارکنان ساکن در شهرهای آلوده در مناطق عملیاتی، راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش سلامت، توزیع اقلام پیشگیری مانند دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، گندزدایی اماکن اداری و عملیاتی و... از جمله اقدام‌هایی است که برای پیشگیری از شیوع این ویروس به‌طور مستمر انجام می‌شود.

وی تعطیلی رستوران‌ها، باشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، آیین‌های مختلف، برگزاری جلسات به‌صورت ویدئوکنفرانس، ضدعفونی همه خودروهای استیجاری و شرکتی به‌صورت مستمر و... را از دیگر اقدام‌های انجام گرفته در این شرکت عنوان و اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مدیریت اطلاعات و کنترل شایعه به‌منظور حفظ روحیه کارکنان، تهیه پوسترهای آموزشی و دستورعمل‌های بهداشتی (در زمینه‌های بهداشت فردی، غذایی، سفر و تردد با وسایل نقلیه عمومی)، تنظیف سطوح در دسترس کارکنان و هماهنگی کامل مناطق عملیاتی با سازمان‌های مرتبط دیگر فعالیت‌هایی است که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای محافظت از کارکنان و خانواده‌های آنها در برابر این بیماری انجام داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ضمن قدردانی از همه مدیریت‌ها و اداراتی که در زمینه کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این شرکت فعال هستند، گفت: زاگرس جنوبی پنج منطقه عملیاتی را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند و با توجه به اینکه کارکنان و خانواده‌های آنها در ۱۵۱ شهر پراکنده هستند، حفظ سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 301357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =