طرح راهبردی انبار نفت سردار شهید قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از بهره‌برداری فاز نخست طرح راهبردی انبار نفت جدید ارومیه (مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) هم‌زمان با آغاز سال «جهش تولید» خبر داد.

احمد مجرد در این باره به خبرنگار شانا گفت: هم‌زمان با امکان رسید و ذخیره‌سازی نخستین محموله ۱۲۰ میلیون لیتری فرآورده در صبح روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین‌ماه) فاز نخست طرح انبار نفت جدید ارومیه (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این انبار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با ۱۱ مخزن سقف شناور به ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر در کیلومتر ۲۰ جاده ارومیه - تبریز احداث شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تأکید کرد: در این انبار، ۳۲ سکوی تخلیه و بارگیری به‌طور هم‌زمان فعال بوده و با تازه‌ترین استانداردهای زیست محیطی، ایمنی و پدافند غیرعامل و مجهز به سیستم الکترونیکی اندازه‌گیری مخازن طراحی و ساخته شده‌ است.

مجرد درباره پروژه‌های جانبی انبار جدید نفت ارومیه گفت: خط لوله جدید انشعابی این انبار به طول ۱۶ کیلومتر از خط لوله میاندوآب - ارومیه به پایانه جدید ارومیه توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران احداث شده و به بهره‌برداری رسیده و خط لوله ۲۱۹ کیلومتری مسیر تبریز - سلماس - ارومیه نیز با ۹۳ درصد پیشرفت در حال تکمیل و راه‌اندازی است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات نفت شمال‌غرب، امروز رسید و ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی در مخازن انبار نفت سردار شهید قاسم سلیمانی آغاز شد، افزود: امکان ارسال و ذخیره سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و نفت‌سفید در انبار نفت سپهبد شهید قاسم سلیمانی فراهم شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه هزینه ساخت و بهره‌برداری از این پروژه را با احتساب خطوط لوله و مخابرات نفت در دو مسیر خط لوله یادشده شده، ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تکمیل نهایی برداشت و توزیع بار از مخازن انبار نفت تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مجرد یکی از اهداف اصلی طراحی و ساخت انبار نفت جدید را صادرات سوخت به کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این انبار، منطقه به یک هاب صادراتی سوخت تبدیل می‌شود و زیرساخت‌های اقتصادی استان آذربایجان غربی و کشور ارتقا می‌یابد.

کد خبر 301415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =