سناتورهای آمریکایی با ریاض درباره بازار نفت گفت‌وگو می‌کنند

سناتورهای ایالت‌های نفتی آمریکا روز شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) درباره بازار نفت خام با عربستان سعودی گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، یک منبع آگاه اعلام کرد سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا که لایحه‌ای ارائه داده‌اند که براساس آن سامانه‌های دفاعی و نیروهای آمریکایی باید از عربستان سعودی حذف شوند، مگر آنکه این کشور تولید نفت خود را کاهش دهد، روز شنبه با مقام‌های ریاض تلفنی تماس می‌گیرند.

کوین کرامر و دن سالیوان دو روز پس از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه)، که انتظار می‌رود به توافق کاهش تولید عربستان و روسیه بینجامد، با مقام‌های سعودی تماس خواهند گرفت.

ریاض و مسکو از ابتدای ماه گذشته میلادی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار، عرضه نفت خود را افزایش داده‌اند.

تحلیلگران شرکت کلییر ویو انرژی پارتنرز در یادداشتی به مشتریان خود اعلام کردند در این مذاکره، سناتورها احتمالاً تهدیدهای خود مبنی بر حمایت نکردن از پشتیبانی نظامی را دوباره مطرح می‌کنند.

در این یادداشت آمده است: در صورت توافق اوپک پلاس، گفت‌وگوی شنبه می‌تواند برای تقویت تصمیم‌هایی که روز پنجشنبه یا جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) گرفته می‌شود، مؤثر باشد. اگر توافقی حاصل نشود، این گفت‌گو به‌طور بالقوه می‌تواند سبب شتاب در مذاکرات بعدی شود.

قرار است نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور حاضر در توافقنامه همکاری تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار برگزار شود، خبرها حاکی از آن است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان به جز ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس به این نشست دعوت شده‌اند.

وزارت انرژی آمریکا نیز در بیانیه‌ای از شرکت در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی G20 از طریق وبینار در روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) خبر داده است.

کد خبر 301451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =