فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت در سال جهش تولید تداوم دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باوجود سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت نه‌تنها متوقف نمی‌شود، بلکه تداوم دارد.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن اشاره به تداومه فعالیت‌های وزارت نفت باوجود شیوع ویروس کرونا، گفت: زیرمجموعه‌های وزارت نفت در این شرایط نه‌تنها خدمات خود از قبیل گازرسانی سوخت‌رسانی پایدار در جایگاه‌های عرضه سوخت و ... را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داده‌اند، بلکه بسیاری از شرکت‌های تابعه وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خود در ضدعفونی کردن شهرها و روستاها به‌ویژه مناطق نفت‌خیز در این ایام فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند.

وی افزود: فعالان اقتصادی به‌ویژه شرکت‌های پتروشیمی و نفتی و واحدهای تولیدی در مبارزه با ویروس کرونا همکاری مستمری دارند که خدمات آنها ستودنی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نفت در عین حال که به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند تا مردم در بخش سوخت با مشکل روبه‌رو نشوند، اقدام‌های مثبتی نیز برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده است. تأمین انرژی برای کشور در چنین شرایطی نتیجه تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز است که در بحران کرونا نیز بدون توقف تداوم داشته است، همچنین شرکت‌های پتروشیمی در هفته‌های گذشته اقدام‌های بسیار مطلوبی را در تأمین نیازهای کشور به‌ویژه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده انجام داده‌اند که این موضوع نیز اهمیتی بسیار دارد.

بختیار عنوان کرد: هرچند در شرایطی قرار داریم که هم با تحریم و هم با ویروس کرونا در نبرد هستیم، اما این موضوع سبب نشده است که صنایع کشور از جمله صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت‌های توسعه‌ای خود را متوقف کنند.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید، شاه‌کلید خروج از اقتصاد نفتی و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری سال ۹۸ بر رونق تولید تأکید داشتند و امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، از این رو همه نهادها توان خود را برای حرکت به‌سوی بهبود وضع تولید به‌کار خواهند گرفت که در این میان صنعت نفت نیز نقش بزرگی در جهش تولید دارد.

کد خبر 301552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =