آمریکا آماده کاهش تولید روزانه ۲ تا ۳ میلیون بشکه نفت است

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ایالات متحده آمادگی کاهش تولید روزانه ۲ تا ۳ میلیون بشکه نفت را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس، الکساندر نواک روز یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) اعلام کرد که آمریکا آماده است مقدار تولید نفت خام خود را ۲ تا ۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

وی پیش از آغاز دهمین نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای توافق کاهش تولید نفت تصریح کرد که هفته گذشته ۶ بار با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

وزیر انرژی روسیه ابراز امیدواری کرد مذاکرات با ایالات متحده سبب بازگشت اعتماد متقابل شود و به ادامه گفت‌وگوها در زمینه انرژی بینجامد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) اجرایی شود، مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.

کد خبر 301668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =