حفاری ۵ حلقه چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی اواخر بهار آغاز می‌شود

مدیرعامل گروه پتروپارس، شیوع ویروس کرونا را در اواخر سال ۹۸ مهم‌ترین دلیل تأخیر در بارگیری جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: حفاری پنج حلقه چاه این فاز پس از نصب این جکت اواخر بهار یا اوایل تابستان انجام می‌شود.

حمیدرضا مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه عملیات ساخت جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی تکمیل شده است و اکنون مراحل مقدماتی بارگیری در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم عملیات بارگیری این جکت نیمه اردیبهشت‌ماه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه  پس از بارگیری و رسیدن این جکت به آب‌های خلیج فارس عملیات نصب آغاز می‌شود، گفت: حفاری پنج حلقه چاه این فاز نیز پس از نصب جکت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه پتروپارس درباره زمان آغاز حفاری چاه‌های فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی اظهار کرد: در صورت متعادل بودن شرایط آب و هوایی، اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه حفاری چاه‌های فاز ۱۱ را شروع می‌کنیم.

مسعودی دلیل تأخیر در بارگیری جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی را شیوع ویروس کرونا و دستورعمل‌های ابلاغی برای جلوگیری از شیوع این ویروس عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مربوط به بارگیری این جکت که در جزیره قشم قرار دارد، اکنون آغاز شده است.

وی درباره اولویت‌های امسال گروه پتروپارس هم اظهار کرد: همه طرح‌هایی که به این شرکت سپرده شده از جمله فاز ۱۱ پارس جنوبی، بلال، فرزاد و ... برای این شرکت مهم است و کار آنها نیز  به موازات هم پیش خواهد رفت.

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) چین به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده است.

کد خبر 301873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =