۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 302333
اجرای بیش از ۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در کرمان

شرکت گاز استان کرمان در سال ۹۸ با اجرای بیش از ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع، رتبه دوم کشوری را در لوله‌گذاری به خود اختصاص داده و نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ ارتقای سه پله‌ای داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه این رکورد از زمان تأسیس این شرکت تاکنون بی‌سابقه بوده است، گفت: مسئله محرومیت و محرومیت‌زدایی از نواحی شهری و روستایی به‌عنوان مقدمه دستیابی به توسعه پایدار از مسائل مهم و مطرح در استان و کشور است.

وی ادامه داد: گازرسانی بی‌سابقه به ۴۶۷ صنعت در سال ۹۸ سبب صرفه‌جویی ۵۱ میلیون لیتری در سوخت مایع  و کاهش ۴۰ درصدی کل سهمیه سوخت مایع در استان کرمان شد که گامی مهم در راستای جلوگیری ریشه‌ای از معضل قاچاق سوخت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تعداد شهرهای بهره‌مند از گاز طبیعی در این استان را ۵۶ و تعداد روستاها را هزار و ۲۸۱ مورد دانست و افزود: با اقدام‌های زیربنایی و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، گازرسانی به ۲ هزار و ۴۷ روستای حائز شرایط باقیمانده استان در دست اجرا، طراحی و انتخاب پیمانکار است.

فلاح اظهار کرد: هم‌اکنون گازرسانی به ۱۵ شهر باقیمانده نیز در دست اجرا و طراحی است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی ۱۰ شهر و ۱۴۸ روستا از نعمت گاز طبیعی در سال ۱۳۹۹ در برنامه‌ قرار دارد که به فرمایش رهبر انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده است و با اجرای این مهم ان‌شاءالله در پایان سال ۹۹، درصد خانوار تحت پوشش گاز طبیعی در کل استان کرمان از ۷۵ درصد به ۸۲ درصد ارتقا می‌یابد.

کد خبر 302333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =