۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر: 304827
افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز در کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح با اعلام این خبر اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵۲ میلیون مترمکعب و معادل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بخش نیروگاهی در استان با مصرف یک میلیارد مترمکعب گاز  ۴۷ درصد و بیشترین مقدار مصرف را به خود اختصاص داده و پس از آن بخش‌های صنعتی (مس و فولاد) با مصرف ۵۷۵ میلیون مترمکعب ۲۷ درصد مصرف گاز طبیعی را در سه ماه نخست امسال به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: سهم بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف ۴۰۰ میلیون مترمکعب ۱۸ درصد و بخش حمل‌ونقل و سایر مشترکان عمده با مصرف ۱۵۰ میلیون مترمکعب ۸ درصد بوده است.

فلاح یکی از دلایل افزایش توزیع گاز طبیعی در استان را جهش گازرسانی به صنایع استان دانست و گفت: یکی از موفقیت‌های برجسته گاز استان در سال ۹۸ گازرسانی به صنایع استان بوده، به‌طوری که در یک سال بیش از ۴۰ درصد سوخت مصرفی استان کاهش یافته و در هر روز کاری در سال ۱۳۹۸ قریب به ۶۴۷ مترمکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده است.

وی به شعار سال تحت عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: گازرسانی به ۱۲ محور صنعتی با ۴۱۳  صنعت در سال‌۱۳۹۹ در حال اجراست که می‌توان به محور مسجد ابوالفضل و گودغلامعلی با ۶۲ صنعت، محور بم _ ماهان _ راین با ۳۰ صنعت، محور کوه کویز با ۴۲ صنعت، ۱۱ شهرک صنعتی با ۲۱ صنعت، ۷۰ ایستگاه صنعتی با ۴۷ صنعت، محور نگار _ بهرامجرد با ۶ صنعت، دوچاهی با یک صنعت، صنایع شمال استان با ۵۸ صنعت، صنایع جزء شمال استان با ۷۷ صنعت، گلخانه‌های جنوب ۱ با ۲۶ صنعت، گلخانه‌های جنوب ۲ با ۱۵ صنعت و کهنوج فاریاب با ۲۸ صنعت اشاره کرد که ان‌شاءالله در مجموع ۴۸ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت مایع را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان یادآور شد: در کنار توسعه کمّی شبکه گازرسانی در استان، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی و رضایتمندی مشترکان نیز به‌طور مستمر در دستور کار این شرکت  قرار دارد.

کد خبر 304827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =