ذخیره‌سازی ۷۰ میلیون لیتر بنزین در منطقه شمال

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با اشاره به ذخیره‌سازی ۷۰ میلیون لیتر بنزین، از آمادگی زیرساخت‌های لازم برای ذخیره‌سازی ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مازاد بر مصرف در مخازن این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، ارسلان رحیمی با اشاره به آمادگی فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی این منطقه برای انتقال و ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز مردم گفت: به دنبال شیوع ویروس‌ کرونا  و کاهش سفر هموطنان به شمال، مصرف انواع فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین با کاهش محسوس مواجه شد.

وی با قدردانی از احساس مسئولیت همگانی و ماندن مردم در منازل، موضوع ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی مازاد را مشکلی جهانی به‌ویژه در کشورهای نفتی برشمرد و افزود: در این شرایط کاهش محسوسی در مصرف بنزین منطقه شمال رقم خورد و همین مسئله موجب شد تا براساس سیاست‌گذاری شرکت، تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی بنزین مازاد بر مصرف استان مازندران در مخازن تأسیسات ساری و مرکز انتقال نفت نکا اندیشیده شود.

مدیر منطقه شمال با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی و لایروبی مخزن ۴۰ میلیون لیتری مرکز انتقال نفت ساری نیز در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: هماهنگی لازم برای ذخیره‌سازی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در مخازن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ساری نیز انجام شده است.

کد خبر 302782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =