۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر: 302918
عراق: بغداد به‌طور کامل به توافق اوپک پلاس پایبند است

سرپرست جدید وزارت نفت عراق از پایبندی کامل این کشور به توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بصره، عراق در جلب موافقت شرکت‌های بین‌المللی فعال در توسعه میدان‌های عظیم نفتی این کشور به‌منظور تعمیق کاهش تولید موفق نبوده است و مقدار کاهش تولید این کشور در مجموع  ۷۰۰ هزار بشکه در روز یعنی یک‌سوم کمتر از سهمیه تعیین شده برای این کشور در قالب توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» خواهد بود.

مقام‌های نفتی عراق روز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند شرکت‌های بزرگ نفتی‌ فعال در پنج میدان نفتی عظیم در جنوب این کشور پذیرفته‌اند تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

عراق همچنین تولید دیگر میدان‌های نفتی‌ را که به تنهایی اداره می‌کند کاهش می‌دهد و کل کاهش تولید این کشور حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

علی علوی، سرپرست جدید وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: عراق به‌طور کامل به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است، اما توضیح بیشتری در این زمینه نداد. 

بر اساس توافق اوپک پلاس، سهمیه کاهش تولید عراق برای ماه‌های مه و ژوئن، روزانه یک میلیون و ۶۰ هزار بشکه است.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

توافق عراق با شرکت‌های بزرگ نفتی پس از آنچه مقام‌های عراقی آن را «موضع دفاعی» شرکت‌های بین‌المللی نفتی فعال در توسعه میدان‌های جنوبی عراق نامیدند، به دست آمده است.

امتناع بزرگان نفتی از کاهش بیشتر تولید نفت، نشانگر دشواری‌هایی است که عراق برای پایبندی کامل به توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس با آن روبه‌روست.

یک مقام ارشد شرکت نفت بصره که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: در شرایطی بحرانی هستیم که نمی‌توانیم فشار بیشتری به شرکت‌های خارجی وارد کنیم و در عین حال، باید به توافق اوپک پلاس پایبند باشیم که اجرای کامل آن بسیار دشوار است.

کد خبر 302918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =