آخرین اقدام‌های مقابله با کرونا در خارک بررسی شد

هفتمین نشست مدیریت شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک به‌منظور بررسی آخرین اقدام‌های کنترلی پیشگیری شیوع کرونا در این منطقه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک با مهم دانستن جایگاه این جزیره به عنوان دروازه دیپلماسی انرژی کشور به تشریح اقدام‌های انجام‌شده در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: از آغاز شیوع این ویروس در کشور نشست‌هایی به‌منظور هماهنگی همه سازمان‌ها با محوریت جلوگیری از شیوع این ویروس برگزار و تصمیم‌هایی گرفته و اجرا شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در جزیره در قالب چهار گام پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی پیش‌بینی و اجرا شدند که در انجام این اقدام‌ها همکاری و هم‌افزایی بسیار خوبی بین سازمان‌ها و شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و یگان‌های نظامی وجود داشته است.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود به جزیره خارک از طریق دریا و فرودگاه انجام می‌شود و عمده نفرات شاغل در شرکت‌ها از شهرهای مختلف کشور هستند از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس در کشور، کنترل لازم شامل تب‌سنجی از مسافران در مبادی ورودی به جزیره در دستور کار قرار گرفت و غربالگری از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت و علوم پزشکی انجام شد که تاکنون هم ادامه دارد.

اسدروز عنوان کرد: یکی دیگر از اقدام‌ها، محدود کردن ورود افراد از شهرهای پرخطر و با ریسک بالا بود که در چند نوبت تعداد پروازهای ورودی و کشتی‌های مسافربری به جزیره کاهش داده شد.

به گفته وی، آموزش افراد، تأمین و توزیع وسایل حفاظت فردی و ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی به‌صورت مستمر، تعطیلی مساجد و نظارت بر اصناف و رعایت مصوبه‌های وزارت بهداشت درباره فاصله‌گذاری هوشمند، اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار از کانال صحیح، تعطیلی باشگاه‌ها، اماکن ورزشی و رستوران‌ها، پایش کارکنان و عوامل دخیل در تهیه و طبخ مواد غذایی، تعطیلی اماکن و مشاغل پرخطر مطابق با دستورعمل کمیته ملی مقابله با کرونا، برگزاری نشست‌هایی با حداقل نفرات و... از جمله دیگر اقدام‌هایی بود که در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون در جزیره خارک انجام شده که ماحصل این اقدام‌ها وضع مطلوب کنونی جزیره است.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک تأکید کرد: مردم اگر از قرنطینه احساس خستگی کنند و رعایت فاصله‌گذاری نشود در جزیره به شرایط خطر می‌رسیم و شرایط سخت می‌شود، با این تفاوت که در جاهای دیگر دسترسی به مراکز درمانی زیاد است، اما در اینجا شرایط به مراتب متفاوت‌تر است و می‌طلبد که مردم حساسیت‌های لازم را مثل ابتدای شیوع این ویروس داشته باشند تا شرایط کشور به حال عادی و مطلوب برسد.

کد خبر 303314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =