۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 303392
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره بازار نفت

کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در گفت‌وگویی تلفنی با دونالد ترامپ درباره گروه G7 و بازارهای نفت تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است که گروه G7 نشست دیگری را در سال جاری میلادی برگزار کند.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور همچنین درباره توافق کاهش تولید اوپک پلاس و نقش این ائتلاف در برقراری ثبات در قیمت‌های نفت صحبت کردند.

به گزارش شانا، دو منبع اوپک پلاس روز دوشنبه (۱۲ خردادماه) اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال نزدیک شدن به یک توافق درباره مدت زمان تمدید کاهش تولید کنونی نفت هستند و اکنون در حال مذاکره درباره ارائه پیشنهادی برای بازگرداندن محدودیت‌های عرضه کنونی نفت برای یک یا دو ماه هستند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

همه‌گیری ویروس کرونا با تضعیف تقاضا سبب تشدید عرضه مازاد نفت و به نوبه خود سبب کاهش قیمت شد.

بنابراین برخی اعضای اوپک قصد دارند به جای تعدیل کاهش عرضه برای ماه ژوئیه، طبق توافق اوپک پلاس، کاهش تولید نفت کنونی را فراتر از ماه ژوئن ادامه دهند. 

در این میان، محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و هم‌زمان رئیس دوره‌ای اوپک نیز روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) در نامه‌ای به اعضای اوپک خواستار برگزاری پیش از موعد نشست اوپک پلاس در چهارم ژوئن (۱۵ خردادماه) شد. پیش از این قرار بود این نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن (۲۱ و ۲۲ خردادماه) برگزار شود.

کد خبر 303392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =