روسیه به سهمیه تولید خود در اوپک پلاس نزدیک‌تر شد

برخی منابع اعلام کردند که مقدار تولید نفت روسیه در ماه مه به سهمیه این کشور در توافق کاهش تولید اوپک پلاس نزدیک شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، منابع آگاه اعلام کردند که تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه مه به ۹ میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است و به سهمیه کاهش تولید این کشور در توافق اوپک پلاس نزدیک‌تر شده است.

این مقدار از تولید روزانه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه‌ای ماه آوریل و ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه‌ای یکم تا نوزدهم ماه مه کمتر بود.

بر اساس توافق روسیه و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، موسوم به اوپک پلاس، مسکو متعهد شده است که برای کمک به حمایت از قیمت نفت، تولید خود را حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و آن را به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند. این توافق شامل عرضه میعانات گازی نمی‌شود.

این کشور به‌طور معمول روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

این به این معناست که با کسر میعانات گازی، روسیه در ماه مه روزانه ۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تا ۸ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

وزارت انرژی این کشور از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

دو منبع اوپک پلاس امروز (دوشنبه، ۱۲ خردادماه) اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال نزدیک شدن به یک توافق درباره مدت زمان تمدید کاهش تولید کنونی نفت هستند و اکنون در حال مذاکره درباره ارائه پیشنهادی برای بازگرداندن محدودیت‌های عرضه کنونی نفت برای یک یا دو ماه هستند.

محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و هم‌زمان رئیس دوره‌ای اوپک در نامه‌ای به اعضای اوپک خواستار برگزاری پیش از موعد نشست اوپک پلاس در چهارم ژوئن (۱۵ خردادماه) شده است. پیش از این قرار بود این نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن (۲۱ و ۲۲ خردادماه) برگزار شود.

کد خبر 303396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =