توسعه بخش بالادست صنعت نفت نیاز مبرم به سرمایه دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در صنایع بالادست نفت نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و باید به فکر تامین منابعی برای سرمایه‌گذاری باشیم.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به توسعه صنعت نفت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند برخی با تکیه‌ بر زیان‌های وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی سعی دارند دستاوردها در حوزه صنعت نفت و گاز را کم‌رنگ جلوه دهند، اما بر کسی پوشیده نیست که این صنعت پیشران اقتصاد کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه نمی‌توان تولید نفت را به بهانه اینکه بودجه سالانه باید وابستگی‌اش به نفت کاهش یابد، متوقف کرد، افزود: این موضوع مهم به‌درستی و با ظرافت خاص در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است. چنان که در بند ۱۴ این سیاست‌ها بر افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به‌منظور اثرگذاری در بازار جهانی و نیز حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، به‌ویژه در میدان‌های مشترک تأکید شده است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور بخش نفت، گاز و انرژی است و به‌دست آمدن هر نوع پیشرفتی در تولید در این بخش‌ها ستودنی است. آنچه باید مورد توجه باشد نحوه مصرف درآمدهای حاصله است که بحثی جداست.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم سهم کشور را از میدان‌های مشترک نفتی استخراج‌ کنیم و همچنین در شرایط بالادست نفت، نیاز به سرمایه‌گذاری داریم که باید منابعی برای این سرمایه‌گذاری تامین کنیم.

حسن‌پور بیگلری تأکید کرد: به باور بسیاری از کارشناسان تحرک و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند توسعه و تحرک در بقیه بخش‌های اقتصادی کشور را هم در پی داشته باشد.

کد خبر 303583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =