تکمیل عملیات فاز نخست آبرسانی به غیزانیه با مشارکت نفت

عملیات اجرایی فاز نخست طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه با مشارکت ۲۵۰ میلیارد ریالی نفت و اجرای آبفای خوزستان تکمیل شد و آب شرب به صفیره، نزدیک‌ترین روستای این منطقه رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، عصر روز یکشنبه (۱۸ خردادماه)، با انجام مراحل آزمایش و شست‌وشوی خط انتقال آب از تأسیسات شیبان به صفیره، فاز نخست طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه آماده بهره‌برداری شد.

هدف از اجرای این پروژه، آبرسانی و تأمین ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز با ۲۳ کیلومتر خط انتقال به تأسیسات روستای صفیره است، همچنین پیش‌بینی‌شده در مرحله دوم اجرای این طرح، آب از صفیره تا تأسیسات نزهه و سپس تا روستاهای دور و نزدیک ارسال شود، در نتیجه با تکمیل مرحله نخست و اجرای فاز دوم ظرفیت آبرسانی به منطقه سه برابر می‌شود.

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با اختصاص ۱۳۲ میلیارد ریال و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۱۲۰ میلیارد ریال در اجرای طرح بزرگ آبرسانی غیزانیه مشارکت داشته‌اند.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در نامه‌ای از خدمات مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در امور مربوط به تأمین پروژه‌های اجرای جمع‌آوری فاضلاب مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهر اهواز همسو با رسالت اجتماعی وزارت نفت قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۴۲ میلیارد تومان از اعتبارهای شرکت ملی نفت ایران در چهار سال اخیر به بخش‌های آبرسانی، عمران، آموزش و زیست‌محیطی غیزانیه اختصاص یافته است.

در روزهای اخیر نیز با افزایش دوباره خدمات‌دهی ۱۱ دستگاه تانکر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در منطقه غیزانیه، توزیع آب آشامیدنی توسط این شرکت به ۴۰۰ هزار لیتر در روز رسید.

کد خبر 303636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =