۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 304309
افزایش بی‌سابقه واردات نفت چین از عربستان

واردات نفت خام چین از عربستان امسال ۹۴.۹ درصد و در ماه مه ۷۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، واردات نفت خام چین در ماه مه به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و وارداتش از عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، تقریباً دو برابر شد. واردات چین در پی بهبود تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت و پالایشگاه‌ها در ماه آوریل نفت خام را با قیمت ارزان‌تری خریداری کردند.

براساس اطلاعات اداره کل گمرک چین، واردات نفت خام چین از بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک در سال جاری ۹۴.۹ درصد و در ماه مه ۷۱ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

سطح صادرات عربستان در ماه گذشته از روسیه که بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت چین بود پیشی گرفت. مقدار صادرات روسیه به چین یک میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز بود و نسبت به ماه مه ۲۰۱۹، ۲۱.۳ درصد افزایش یافت.

سطح واردات نفت خام سالانه چین تا ماه مه، از عربستان ۲۰.۸ درصد افزایش یافت، این در حالی است که واردات چین از روسیه ۱۷.۸ درصد افزایش یافته است.

داده‌های اولیه اداره کل گمرک چین در اوایل ماه جاری نشان می‌دهد کل واردات نفت خام چین در ماه مه به بالاترین سطح و ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است. با کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و افزایش فعالیت‌های تولیدی، رکورد واردات نفت چین شکسته شد. این در حالی است که پالایشگاه‌ها با خرید ارزان‌ترین نفت خام در چند سال گذشته در ماه آوریل از فرصت استفاده کردند تا محموله‌ها را در ماه‌های بعدی تحویل بگیرند.

طبق داده‌های اداره گمرک، چین در ماه مه هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرده است.

با این حال، داده‌های حمل‌ونقل نشان می‌دهد چین همچنان به دریافت نفت خام از ونزوئلا  بیشتر از طریق انتقال کشتی به کشتی ادامه می‌دهد.

کد خبر 304309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =